17 december 2013

My wish-list...



Ingen förändring på förkylningen utan jag ligger nerbäddad i soffan, helt orkeslös. 
Passade på, i min ensamhet och tycka-synd-om-mig-själv att göra en diger
 önskelista till tomten.





Jag börjar med en klocka från Michael Kors som skulle faktiskt sitta fint på min armled.
 Ett par supersnygga LdiR skulle inte heller kännas helt fel. Alldeles för perfekt till våren. 
Gör en önskan och sätt på dig halsbandet, din skyddsängel är alltid med dig, kan också 
kännas helt rätt att få i ett paket.




Hans J Wegners Y-stolen har jag tronat länge efter, bara några svarta, typ sex stycken,
 runt matbordet skulle passa så himla bra här hemma. Men så snäll har jag nog inte 
varit att tomten skulle komma med dem i säcken. Önska kan man alltid göra.




En evighetskalender designad av Massimo Vignelli som även har designat
Stendig Calendar, som jag föresten inte har hittat någon återförsäljare här
i Sverige.




Dessa finheter skulle jag också bli glad över om de låg i ett paket under granen.
Dessa hittar ni faktiskt på Hemtex för en billig penning.




Denna enkla ljusstaken från Danska Menu  får en plats på önskelistan.




Jag skulle så gärna vilja åka hit igen till anrika Loka brunn. Dricka afternoon tea, koppla 
av i vattensalongen, göra någon ansiktsbehandling, äta trerätters middag och sova kungligt. 
Det skulle verkligen kännas skönt efter alla julhelger. 





Sist men inte minst ett långhårigt Isländskt fårskinn att slänga över den kalla
frukoststolen. Inga fler kalla rumpor här. På tal om kallt så har vi kalla golv
här hemma och ett par ulliga Shepardtofflor skulle sitta perfekt på mina
kalla fossingar. En snygg väska Liebeskind skulle jag inte heller tacka nej
till.
Det var några saker som jag önskar mig av tomten men allra mest önskar jag mig
att vi alla i familjen håller oss friska över jul.







2 kommentarer:

  1. Det var en härlig lista du har här :D Jag håller med om många av de fina sakerna. Men, jag har märkt att det där med önskelistor inte funkar. Inte för mig i alla fall. År ut och år in skriver jag om saker jag vill ha på bloggen och det händer aldrig något. Kan det vara så att mina nära och kära inte läser bloggen? Alldeles oavsett så får jag köpa sakerna på min lista själv. Och det är ju inte heller helt fel och i slutändan är det ju samma resultat - jag får ha vackra saker omkring mig :D

    SvaraRadera
  2. Måtte du ha varit snäll :)) Det var en lång och fin lista!

    Kikar in för att få lite inspiration till min egen, att inte ha ett svar till karln när han frågar verkar ju fasansfullt dumt, och i år är listan verkligen blank. Än så länge...

    Hehe...

    SvaraRadera