10 oktober 2013

Höstens färger...








En salig blandning av olika bilder men alla har de med hösten att göra. Idag är/var 
det en riktig tråkig regnig blåsig höstdag där dagen inte riktigt ljusnade. En dag att
hålla sig inne och baka en till omgång av de godaste chokladbullarna. Sitta med sin
goaste stickade tröja och smörja in sina torra händer med bästa handkrämen medan
jag väntar på att det heta kaffet ska svalna något och tänka att det gör väl inget att jag
tar en till av de ljumma frasiga bullarna. Att plötsligt, mitt i sörplandes av kaffet, känna 
någons mörka blickar och huvudet på sned som säger i det tysta att; nu vill jag minsann
ut på min promenad, är kanske inte det optimala i sin egostund precis. Men har man 
hund så är det bara dra på sig stövlarna och pallra sig ut i regnet på en runda. Ganska 
bra ändå med tanken på att jag faktiskt åt två bullar.


Fin kväll på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar