12 maj 2013

Sköna söndag och helg...




Underbara maj, bästa tiden är nu när det börjar knoppas och gräset 
börjar bli grönt. Vårblommorna blommar för fullt och solen strålar värmer
riktigt skönt. Fåglarna är helt galna med sitt kvitter och äntligen kan man
slappa i solstolen.




Vi har mest varit ute hela helgen i det fina vädret och stökat i trädgården med
allt vad det innebär att åter få fina rabatter efter en lång vinter.
Jag har även planterat i lite krukor och ett måste i trädgården är lavendel.
Jag tokälskar denna doft och att dra sin hand genom de silkeslena bladen
är sommar för mig. (och för andra här i familjen)





Lilla S bjöd sin mamma och pappa på Smoothies i solskenet. Viktigt som
liten att få göra en överraskning och klara av det på egen hand. Ni kan nog 
gissa att det var mycket uppskattat.
(fotoutmaning: som liten)


Vilken underbar helg det har varit. 





4 kommentarer:

  1. Men UNDERBARA bilder. Så somrigt och jag håller med dig om lavendeln, underbar doft och sen gillar jag när fjärilarna söker sig till dem. Jag ska inhandla några imorgon.

    Smoothie måste jag komma ihåg att göra nu till mellis, så smidigt och nyttigt

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Ja, maj, sköna maj. Det är så veckert nu. Varje dag är helt magiskt med allt som slår ut. Vi missbrukar smoothie här men brukar alltid göra med bär och banan? Er ser så "bananig" ut, tar ni bara banan eller är det mer frukt, eller is? (Nyfiken på recept när frysbären tar slut)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon blandade bananer, mjölk och glass. Så det är nog
      Mer som än milkshake😉
      Kram

      Radera
    2. Hon blandade bananer, mjölk och glass. Så det är nog
      Mer som än milkshake😉
      Kram

      Radera