25 juli 2012

Sommar på riktigt...



 


När jag vaknade i morse var jag full med energi och det kändes som att jag kunde 
få gjort mycket denna dag soliga varma dag. Snabbt satte jag mig ute på altan och
skulle till att göra en att-göra-lista, enkelt bara bocka av allt eftersom. Men när jag
satt där, på min lediga dag, fick jag genast andra tankar. 




  

Inte ska jag slösa bort den här fina soliga varma sommardagen genom att göra 
en massa saker som jag egentligen kan göra en regnig dag istället. Snabbt knycklande
jag ihop listan och kastade den i papperskorgen. 






Det blev altanhäng i bästa solstolen i den gassande solen. Man måste ta tillvara på 
dessa fina dagar för de har inte alls varit många i sommar. Alldeles själv låg jag där
och slukade en spännande deckare och drack litervis med vatten. De andra i familjen
jobbar, är i utlandet och den minsta raringen är hos sin farmor och farfar. Himla skön
dag och nu är kroppen sådär härlig sommarvarm som man blir efter en dag i solen,
efter en svalkande dusch.





På listan hade jag tänkt måla en spegel och skrivbordsskivan men det blev
endast naglarna som fick färg. Det var väl det mest ansträngande jag gjorde idag.
Oopps vad jag har målat utanför...
jag bytte faktiskt färg efter detta fotot;)


Må gott!








5 kommentarer:

  1. Du jag hade lite samma tankar som du, men när jag väl satt i solstolen, så flög tiden i väg.
    Men nu på kvällen har jag fått sprutt. Väldigt rastlös av mig, hi, hi.
    Ha det så gott
    kram Malin

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder:))))) Kram A

    SvaraRadera
  3. Mnie też dopadło dziś lenistwo, :)))upiekłam tylko ciasteczka :)) trzeba korzystać z lata, ono tak szybko mija.....
    Gorąco pozdrawiam, wpadnij czasem do mnie:)

    SvaraRadera
  4. Härligt att bara vara...Här är en som baravarit i 10 dagar nu kliar det i fingrarna för inspirationen flödar=)

    SvaraRadera
  5. Vilket bra val du gjorde denna sköna dag! Att göra listor hör till dom regniga dagarna! Vi får väl hoppas på många soliga dagar denna sommar!
    Kram Anita

    SvaraRadera