1 maj 2012

Planering pågår...



v


Planering pågår för fullt för en make-over i lilla S rum. Tapeterna är 
inhandlade och det blev inte den färggranna tapeten från Pip-studios
som jag visade för några veckor sen. Utan det blev denna tapet och 
den fastnade lilla S för så fort hon steg in i hos färghandlarn. Jag tyckte
det var ett riktigt bra val och glad över att det gick snabbt och inget
velande.




Frågan är vilken accentfärg vi ska ha till den svart-vita tapeten som kommer 
att sitta på ena väggen och resten av väggarna förblir vita. Vi står och
velar mellan cerise eller turkos men vi kanske väljer båda färgerna helt
enkelt.





Sötaste lampan "Kurre" hittade jag på Åhléns och den kommer att göra 
sig fin i fönstret, tänkte jag. Sen ska vi ha nya kuddar, matta, sänglampa
och även en lampa till skrivbordet. Jag har sett en snygg vägglampa från 
Ikeas nya PS kollektionen, men vet inte när den ska lanseras, som
skulle funka över skrivbordet. 


Ps Mer bilder kommer när rummet står klart.







8 kommentarer:

  1. Vilken fin tapet, ska bli spännande att se resultatet!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Riktigt fin tapet! Ska bli spännande att se när det är klart. Håller också på med make over på dotterns rum. Det blev en färgglad Pip och så turkost. Från rosa till turkost för en liten fröken. Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Wow vilken tapet! Vill ha!
    Önskar dig en fin kväll!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Så söt tapet. Bra val med tanke på att det är lättare att byta ut kuddar odyl än en hel tapet.
    Ha en bra vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ser spennende ut :)

    SvaraRadera
  6. Jättefin tapet och Kurre ser ju helt underbar ut! En sådan vill jag också ha :-)

    SvaraRadera
  7. Your lamp is so beatuiful! I like it very much!
    Greetings from Spain, Christl

    SvaraRadera
  8. Den lampan är bara FÖR SÖT:)Tänkte följa dig, har du twitter eller FB??

    Om du vill se vackra vårbilder från gbg, då kan du kolla in min blogg:)
    Ha en kanonvecka med mycket sol.

    LOVE Maria på inredningsvis

    SvaraRadera