22 mars 2012

Klar för middag...





I lördags som var hade vi vänner hemma på middag och jag tycker det är riktigt roligt
att duka fint. Visst tillhör det en del av middagen, tycker jag och det känns mer välkommande
för gästerna om dukningen är lite mer än vanligt. Nu var väl inte min dukning så avancerat utan 
en ganska så enkel sådan men uppskattad.






Dagen till ära blev det vitt porslin av olika sorter och det kan bli riktigt snyggt att blanda olika
om man håller sig till samma färgskala eller två färger. Lite enkla blommor som penseér
 fick det bli till dukningen för jag hade helt glömt bort att köpa andra blommor.
Så kan det vara ibland...


Fin kväll till er alla!

  


10 kommentarer:

  1. Ja visst hör det till? Jättefint och inbjudande! Kram

    SvaraRadera
  2. Elsker stilen ♥
    Du er utrolig flink!!
    Og så masse herlig porcelen:)

    Ha en fin fin kveld:)

    SvaraRadera
  3. Håller med det hör till : ) Jättefint du gjort det stilfullt : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Visst är det väl uppskattande att få sätta sig vid ett vackert dukat bord. Enkel och fin stil du valt.

    Anita

    SvaraRadera
  5. Håller med dig, dukningen gör det där lilla extra. Fint du har dukat!

    /Linda

    SvaraRadera
  6. Åh vilken fin dukning du har gjort! Det är så kul att bli bortbjuden till en fin dukning och god mat!

    Kika gärna in hos mig, jag har en tävling i samarbeter med Eco Wallpaper med fin fina tapeter i vinst:-)

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Jättefin dukning tycker jag.
    Fin blogg du har, gillar verkligen inredningen. Här fortsätter jag att titta in :)
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  8. Väääääldigt fint porslin du har. Måste fråga, vart är det köpt? Skulle passa ypperligt här hemma i mina skåp=)

    SvaraRadera
  9. vilken fantastiskt fin dukning du har gjort... tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  10. såååå fint dekket bord :)

    og lekker blogg, eg blir din nye leser med en gang :)

    henriette

    SvaraRadera