4 oktober 2011

Min nya lampa och kudde...






Det har börjat smugit in lite grått här hemma och så även min nya lampa är 
grå i färgen. Lampan är jag verkligen nöjd med och är en av Ikeas nyhet för
hösten. Jag tycker den påminner om en lampa från Bloomingvilles och lampan 
känns gedigen och den är riktig tung, inte alls så där fjäderlätt och enkel som Ikeas
saker ibland kan vara.






 En nykomling har tillkommit i samlingen. Jag vågar knappt
räkna hur många kuddar detta hem har. Kan man kallas kuddoholic månne tro?
Eller kanske är jag en samlare, det ordet låter bättre i alla fall.
Men jag är så svag för fina kuddar och det är ju faktiskt ett enkelt medel att 
förändra ett rum , soffan mm. Ibland kan jag behöva en lite push för att
få en lite inspiration så visst är texten passande. En liten blick på kudden
och sen är det bara sätta igång eller kanske lägga huvudet på kudden och
läsa en inredningstidning.

Kram på er!




7 kommentarer:

  1. Hej, jag heter Bodil och är också kuddoholic! Så fint du har i den lilla hörnan. Jag har också satt upp lampan på min IKEA-inköpslista. Kul att höra att den känns gedigen! Tack för fin inspiration! Kram

    SvaraRadera
  2. Såå fint..:)
    Älskar också kuddar!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Den är himla snygg den lampan. Har tittat på den själv och har nog övertygat mig själv (väldigt svårt...) med att det behövs en ny lampa i arbetsrummet... :-)

    Hoppas du har haft en fin tisdag!

    SvaraRadera
  4. Ikea! Det hade jag nog inte gissat faktsikt, jag älskar den!

    SvaraRadera
  5. Visst är det bra att bli påmind om saker och varför inte då på kuddar som vi har så många av... blir liksom två fluger i en smäll :) Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  6. Super fin kudde förstår att du gillar kuddar för med så lite medel kan man verkligen förändra nästan ett helt rum.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Har tittat på lampan tidigare, men aldrig köpt. Nu blir jag sugen på den gråa... Fin!

    SvaraRadera