6 september 2011

Äppelpaj...





Hösten kom snabbt tillbaka med ett grått och regnigt väder här på förmiddagen.
Jag vill helst inte gå ut utan passade på att baka en äppelpaj med frasigt knäckigt 
överdrag, mums,  till Lilla S kommer hem från skolan. Äppelpaj hör liksom till hösten
 och visst är det härlig känsla att kunna gå ut i sin trädgård och plocka sina egna
 äpplen till pajen.





Vem säger att det måste vara blommor i vasen när det är lika vackert med
en liten äppelkvist. Vårt enda äppelträd dignar av stora fina äpplen, kan det 
vara så att denna äppelrika höst kommer sig av att vi inte beskar trädet i våras
 eller...
 Nu får lilla gumman komma hem snart för mamma blev
sugen på fika!

Nu tror jag allt solen tittar fram bland det mörka molnen, i skrivande 
stund.

Ha en fab dag!





5 kommentarer:

  1. Väldigt dekorativt med en äppelkvist i vatten sådär. Önskar jag hade ett eget träd! :-)

    SvaraRadera
  2. Åhåhåå mums vilken god paj fröken har där på bordet !!!

    Kram på dig !

    SvaraRadera
  3. Snyggt med äpplet i vasen! Själv har vi två äppelträd men inte ett enda äppel att plocka... trist! Men äppelkaka gör vi ändå det kan man ju inte vara utan :)
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  4. Det regnar nog i hela sverige just nu,trisst!men så är det när hösten kommer.Mumsigt med äppelpaj,jag har tänkt att baka paj länge nu.Men är ledig idag så om jag hinner kanske jag ska överraska familjen..kram!

    SvaraRadera