16 juni 2011

Lavendel...



Stannade till på torget och köpte en påse med lavendelplantor. Lavendel
har jag gott om i trädgården och är en favorit som är klarar det mesta, är 
en mycket tålig växt. Dessutom doftar den så ljuvlig och jag älskar att dra 
handen igenom lavendeln.




Tänkte plantera som en häck längs gången på framsidan, där jag redan har
en bågformad häck och fortsätter ytterligare med flera lavendel. Där får
humlorna och fjärilarna mumma.




Jag gillar att ha fat med vattenblänk lite var stans i trädgården. Vatten är ju
 faktiskt rogivande och småfåglar som får i sig skvätt vatten. Gillar även att
ha mycket sten och grus, blir faktiskt mer lättskötta rabatter.

Nu ska jag ut och gräva min lavendelhäck...

Ha en trevlig kväll!

C





3 kommentarer:

  1. Lavendel är så fint!
    Bra att plantera utefter gången så man känner doften när man går förbi.
    Tyvärr verkar en del av mina plantor ha dött under vintern.

    Ha det bra!
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Älskar lavendel. Så tacksamma blommor o sen luktar det ljuvligt!

    Hoppas du får en underbar fredag!

    Puss!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    vilken fin blogg du har! Håller med om att det är superfint med lite vattenhål här och där i trädgården, ger lite mer liv :-)
    Har ett jättefint vattenbad i betong i vår webbshop... ett litet tips :-)
    Hälsningar
    Anna-Maria

    SvaraRadera