3 maj 2011

Favoritblomma...




 fabriken idag handlar det om sin favoritblomma. Jag som har så många favoriter
så det var inte helt lätt att välja en. Men just nu i denna årstid så vill jag ha denna blomma
 både inne och ute och det fick helt enkelt bli
pelargon.



Jag kunde inte motstå denna ljuvliga ljusrosa mårbacka när jag tittade in i blomsteraffären
 igår på lunchen och visst förknippar man denna blomma med sommaren. En vit engelsk 
pelargon har jag i fönstret och i vasen. Pelargoner passar mig perfekt för de är så lättskötta 
för ibland är det si och så med vattningen här hemma. På hyllan ser ni ännu en 
favorit nämligen ett litet myrtenträd

Ha en fin kväll!

C



10 kommentarer:

  1. Vacker blomma och som alltid så vackra bilder på din sida.

    Hoppas att du får en mysig kväll.

    //Jeanette

    SvaraRadera
  2. De är underbara! Gillar Mårbacka för att de blir så härligt stora på bara en sommar.
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder! Blomman passar väldigt bra hos dig.

    Ha en fin kväll! Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint så fint!!
    Gillar din vägg där bakom också, vill ha!!

    Är Myrsineträdet lättskött?? Höll i ett igår men vågade inte...;)

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder:)

    Pelargonen är en uunderbar blomma..en av måånga:)

    Ha de så bra
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Hej
    Jag skulle nog också valt pelargoner. Skira och vackra!
    Jättefina bilder!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Oj tjena vad mycket fint jag missat här...

    Vilken underbar liten klänning nedan..
    Och bilderna på pelargonerna är bedårande.. Vilken sommarfeeling..

    ♥ M i a

    SvaraRadera
  8. Jag gillar också Pelargoner supermycket. Så hemtrevliga och fina. Tyvärr klarar jag inte av lukten av dom så jag kan inte ha dom hemma. Tycker dom luktar hemskt.
    Jag får nöja mig med att njuta av dom öve rInternet istället. :-)

    SvaraRadera
  9. Tänk att jag missade Mårbackapelargoner i mitt inlägg! Det är en stor favorit även här!
    Annika

    SvaraRadera
  10. Vilka fina bilder!

    SvaraRadera