19 april 2011

Tidstypiska detaljer...


Här hemma har det påskpyntat i det allra enklaste och sparsmakat. Jag är inte
mycket för tuppar och kycklingar alla möjliga färger, nej här på brickan
på köksbordet ligger lite olika ägg och ett knippe björkris med vita fjädrar
på lilla bordet får symbolisera vår påsk här hemma.




Lite gult har smygit in här i form av en liten våreld. Påsk förknippar man
trots allt av färgen gult.




Även idag är det fantastiskt soligt väder och man vill bara ut i trädgården.
Ska sätta  mig med en kopp kaffe och sola mitt bleka nuna.

Titta gärna in på fabriken för mer inspiration.


Ha det gott!









9 kommentarer:

  1. Alldeles lagom påskpynt! Precis min smak :)

    Ha en underbar dag!

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Du har ungefär lika mycket påskpynt och gult som mig ser jag. Inget traditionspynt för mig inte. Jag har verkligen svårt för gult.

    Härligt med sol hos er, här är det kallt och gråmulet. Jag passar på med bullbak istället.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  3. Enkelt men jättefiiint:)
    Lagom är bäst!!!

    Ha en fin kväll
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  4. Smakfullt och fint och vilken fin tavelvägg du har där bakom, superfint.

    Må så gott.// Lissen

    SvaraRadera
  5. Fina påskdetaljer är ju väldigt tidstypiskt denna vecka. :-)
    Jättefint har du gjort på brickan, gillar verkligen det enkla. Man behöver inte överdriva med påskpyntet.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Så vackert du påsk pyntat. Jag är inte heller så värst förtjust i alla påsk saker men lite vita & silvriga ägg har jag framme oxå på siler bricka:-).
    Ha en mysig påsk!!
    Kramis S-å

    SvaraRadera
  7. Underbart fint! :)
    Önskar dig en riktigt Glad påsk!

    SvaraRadera
  8. Åh, vad jag gillar tavelväggen i bakgrunden!!

    SvaraRadera
  9. SÅ himla fint både inne, ute i trädgården och i lekstugan!!!!

    Önskar dig en riktigt härlig påskhelg!
    Kram

    SvaraRadera