12 april 2011

Påskpyssel...











När jag plötsligt inser att temat i fabriken, idag, är påskpyssel blev jag varse om att snart är 
det påsk. Då kanske det är på tiden att jag pysslar lite påsk och jag tänkte göra några 
fina påskägg av vanliga pappägg. Enkelt är min melodi, ett ägg får bli målad med ett 
grovt hampasnöre och ett annat får en fin virkad spetskant.
 Lätt som en plätt...
Några påskkort kanske jag tillverkar och någon krans av björkris. Ja, jag får se vad
 det blir av det hela för egentligen är jag inte mycket för påskpynt mer än ett knippe
 ris med fjädrar i och några fina påskägg.


Ha det gott!

C






16 kommentarer:

  1. Åååå vad fint du har pysslat och grejat.Önskar dej en fin dag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Så fint, kjære deg! Nydelige bilder du har tatt også.
    Påske er en herlig tid :)
    God tirsdag!
    klem Nina

    SvaraRadera
  3. Vi är rörande eniga, enkelt är vackert!

    Tack för fin inspiration!

    SvaraRadera
  4. Jättefint:)
    De enkla är oftast det fina:)

    Må så gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Underbara ägg...superbra påskpyssel-tips!
    Ha en fortsatt skön tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  6. Är inte heller så mycket för påskpynt. Men enkelt är alltid snyggt och det du gjort ser jättefint ut!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Enkelt och inspirerande :) //Petronella

    SvaraRadera
  8. Enkelt är fint!!! Texten Glad påsk -har du stämplat den o i så fall -var köpte du stämplarna?

    Ha det gott! /Cecilia

    SvaraRadera
  9. Tjusigt!
    Enkelt och classy. :)

    //Mia

    SvaraRadera
  10. Enkelt och fint. Här blir det nog inte så mycket pyssel hemma men vi har ägg målnings tävling med släkter till påsk, så jag får väl se vad det blir för min del i år....

    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Å vilka fina ägg!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Samma här med själva pyntandet, men pysslandet vill jag gärna ägna mig åt precis som du!! Såå fina ägg och bilder, inspirerande!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  13. Så fina ägg. Och vackra bilder.
    Jag kör, som vanligt, på pasteller till påsk. Men inte blir det alltför mycket pynt. Men en krans av björkris hade jag tänkt få till.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  14. Fina bilder! Enkelt är fint.

    Kram Daniela

    SvaraRadera
  15. Så fina! Många gånger är det det enkla som är vackert!
    Ha det gott!
    Märta

    SvaraRadera