24 mars 2011

Hopp om våren...



Vad gör man inte för att få lite vårstämning hemma för det lär väl dröja veckor
innan lökarna står i blom i rabatten. Häromdagen köpte jag hem en stor kruka
med narcissus och planterade om i små krukor.



För visst finns det hopp om våren nu när det är varmare och ljusare ute.
Det känns allt lite lättare när det är ljusare...





Nu är min bricka full med små vårlökar som jag hoppas snart ska stå i blom.
Jag  får vårkänslor nu när jag sitter här äter min frukost innan jobbet för solen skiner och
fåglarna kvittrar och jag har min fina bricka... 
Jag tror bestämt att jag ska köpa lite penséer, till helgen, och ställa på trappen.


Ha en trevlig dag!!



6 kommentarer:

  1. Ja visst är det underbart:)
    Man får göra som dig så man kan njuta länge av våren:)först inomhus sen utomhus.

    Ha en fin dag
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Åh så härliga bilder! Det bara kliar i fingrarna på mig att börja plantera och odla. Som tur är ska jag och mamma på trädgårdsmässan i helgen, där lär det ju finnas en hel del att titta på! :)

    Ha en fin torsdag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Ja, även om lökväxtern börjat titta upp ute i rabatten dröjer det innan de blommar. Då är de härligt att göra som du - att samla ihop lite vårhärlighet på en bricka inomhus. :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Så underbart med sån bricka när man tar sej en morgon kaffe.
    Underbart
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra bilder!!
    Hoppas du får en fin helg med massor av vårsol. :)

    //Johanna

    SvaraRadera
  6. Javisst blir man glad av lite vårlökar! Jättefina kort du tagit som vanligt! Ha en fin helg! Mvh Anna

    SvaraRadera