6 januari 2011

Ett snabbt projekt...





Idag har min kreativa sida fått utlopp av ett mycket litet och enkelt projekt.
Har haft den här idén i huvudet länge, sen i somras, när jag hittade en ful vägglampett
på loppis. Det gäller att ha ett öga för kunna se att om, jag sprayar den 
svart och tar en planka osv




Den fula vägglampetten, fyndades för en femma, ni vet en sådan i mässing och 
ett låtsasljus med en glödlampa och en ful liten solblekt lampskärm
Men jag såg direkt att den fula lampan hade potential...
Jag slet bort, sladdar, lampa och snabbt fram med den svarta sprayfärgen och förvandlingen var ett
faktum. Hittade en gammal vit råspontbräda i förrådet och den gamla hamrade spiken hade jag sen förut.




Så här blev resultatet av det enkla projektet och jag får lov att säga, att jag är så nöjd.
 Precis lagom pyssel för idag som
denna lugna lediga dag. Det bästa av allt, är att det inte kostade många kronor
och sånt gillar jag.

Ha en fin kväll!

C






20 kommentarer:

  1. Så fin den ble. Nå vet jeg hva jeg skal se etter på loppis:)

    SvaraRadera
  2. Alla tummar i världen upp för detta! I love it ♥

    kram Tina

    SvaraRadera
  3. Wow, vad fint det blev! Ja, det gäller att kunna se potentialen i gamla loppisgrejer:)

    Ha en mysig kväll Christina,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Kanonfint blev det!! Vad kreativ du är, superduktig, me like!:-)

    Ha en fin kväll!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Det blev ju bra. Loppis e kanon!
    Med lite färg blir det mesta snyggt!

    Ha en fin kväll

    Kram Madde

    SvaraRadera
  6. Vad jätte bra det blev, jag måste kommer ihåg det :)

    Jag slutar med lantlivetc men ska försätta med http://zouthout.blogspot.com

    kraM*Marion

    SvaraRadera
  7. Ursäkta dessa ord... SKITSNYGGT!!!
    Alldeles underbar liten ljusstake. Tänk vad man kan göra med tanken "OM jag...".
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  8. Ett verkligt lyckat projekt! Jättefint...

    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Vilken bra ide1 Blev jättefin.
    kram niina

    SvaraRadera
  10. Inget är så fult att det inte kan bli vackert. Jättebra ide, har själv några hopplösa lampetter som jag funderat på att göra om..men till vad?
    Ha en fortsatt fin trettonhelg..
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  11. Gud vad duktig du är Vart hur bra som helst. Tummen upp till dig kram sussi.

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Blev jättefint!!
    Ha det så gott!
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  13. Hm kanske snabbt men jättefint:) Kram A

    SvaraRadera
  14. Hei, så fin blogg du har. Her legger jeg meg til som fast følger, kikk gjerne inn til meg på bloggbesøk om du har lyst også. ha en fin helg, hilsen Wilhelmines blogg

    SvaraRadera
  15. Ah vad läckert! Du var mig allt en påhittig en;).

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  16. Vad fin den blev! Ser verkligen framför mig hur ful den var innan :-) och jag hade nog aldrig köpt den och tänkt på att den kunde komma till sin rätt med en liten make-over. :-)

    Tack för inspirationen!

    Kram Elin

    SvaraRadera
  17. Snyggt! En väldigt bra idé, det gäller att se förbi allt fult och hitta potentialen. :-)

    SvaraRadera
  18. Vilken jättefin blogg du har. Gillar verkligen.

    Urtjusigt du har skapat ihop så här mellan alla helger. Roligt med något nytt på väggen.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  19. Super snyggt och vilken super idé. Tala om att jag ska leta gammla lampor nästa gång jag går på loppis.

    Kram anna

    SvaraRadera
  20. Snabbt, men väldigt snyggt, projekt!! BLev jättebra ju!

    SvaraRadera