14 december 2010

Favoritmöbeln...




Tisdag betyder ett nytt tema på fabriken
som idag är

favoritmöbel

Jag har valt min fåtölj som kanske inte har det allra snyggaste tyget idag men den är superskön att 
sitta i. Fåtöljen ropade jag in på en auktion för 50 riksdaler för ett antal år sen. 
Då hade den ännu fulare och sliten klädsel. Jag gick en kurs i möbeltapetsering och 
rustade upp godingen. Idag hade jag väl inte valt det dyra engelska möbeltyget...




Helt klart är det en favoritmöbel och det är för att jag gillar formerna på den, 
tyget kan jag leva med. 
Ryggstödet har sin form och likaså armstödet. Komforten är den bästa och här 
sitter jag skönt  med en kopp kaffe och läser mina tidningar.


Kram på er!

C


8 kommentarer:

  1. Snygg fåtölj, kan nästan känna formen på armstödet härifrån- vilken skönhet!
    Möbeltapetsering, pappa sysslade med det, vill så gärna lära mig mer..fina tisdagsbilder..

    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Härlig läsfåtölj...vill också lära mig möbeltapetsering. Men dagarna har för få timmar,suck/Annica

    SvaraRadera
  3. Kan tänka astt den är skön att sitta i, utseendet är inte allt om lite viktigt iblanb, det är så att maken och jag har diskutioner om vad vi ska ha för en fåtölj och den han vill ha vill jag absolut inte ha och ja de tåterstår att se, nu fick jag välja soffa.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Mmm, din fåtölj ser ut att vara av den sorten, som det brukar vara väldigt svårt, att ta sig upp ur..:)
    mvh helena

    ps.Vilken fin blomkudde!

    SvaraRadera
  5. Ser ut att vara en riktigt mysig plats att sitta och koppla av.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Jättefin, tycker jag. Och framför allt ser den grymt skön ut! :-)

    SvaraRadera
  7. Urfin och jag förstår att du har många goa stunder sittandes i fåtöljen!

    Ha en skön kväll.//Lissen

    SvaraRadera
  8. Underbart fin fotölj!
    Kan tänka mig att det är mysigt att sitta i den också! =)

    Ha en bra dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera