17 november 2010

Vit jul...


Vi  närmare oss julen med stormsteg och jag börjar fundera över om det ska ska få
 bli en vit jul här hemma, som brukligt, eller om det ska bli någon annan kulör. Nu 
vill man ju ha en vit jul och med vit menar jag mycket med snö och gärna kallt
så det knarrar under skorna och att det biter till i kinderna. 

  Jag blev glatt överraskad över Hm-homes julkollektion och tycker dessa 
bilder inspirerar mig till en vit jul.


Man kanske skulle köra med en traditionell röd och vit jul. För det är 
väl de färgerna man tänker på när man hör ordet julen. Nej, jag tror inte det
blir någon röd jul för min del förrutom att Darling och barnen brukar smyghänga
dit röda kulor i granen. Det får helt enkelt bli en vit vit jul med några inslag av 
det svarta...tror jag...

Kram på er!






10 kommentarer:

  1. Jag håller med dig härliga bilder.... Min jul går också i vitt vitt och åter vitt men kanske något dvart får smyga sig in...

    Ha de
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej..

    mm... mysiga bilder.. man längtar lite smått nu..
    Jag köpte en julgransmatta förra året från hm. Undrar hur den såg ut.. har glömt..

    Svar..
    Jag använder century gothic som typsnitt i texten..

    Kram på dig..

    Mia

    SvaraRadera
  3. Min jul blir röd och vit :) Tycker det inte känns så juligt om det inte finns något rött ;)

    Jag gillar bilderna också!

    SvaraRadera
  4. Min jul blir röd och vit :) Tycker det inte känns så juligt om det inte finns något rött ;)

    Jag gillar bilderna också!

    SvaraRadera
  5. Min jul blir röd och vit :) Tycker det inte känns så juligt om det inte finns något rött ;)

    Jag gillar bilderna också!

    SvaraRadera
  6. Håller med dej det fanns mycket snyggt.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Har tänkt lite i liknande banor.. Fast kör på en frostig jul i köket och vardagsrummet, med mycket vitt, silver och blått. Smyger in sig lite rött också, eftersom det är jul. Men annars vill jag ha det vitt och rent :)

    SvaraRadera
  8. Åh så fina bilder!!!!!
    'verkligen inspirerande!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  9. Förälskade mig i HM´s julinspiration!!!

    Här blir julen vit & svart, med lite lila inslag..faktiskt så har jag lite kitshiga kulor som ligger här & väntar med. Inte likt mig..men jag ska prova.

    Ja nu får det bli vitt på marken.
    Må så gott /Sophia

    SvaraRadera
  10. Härliga inspirationsbilder, allihopa! Jag blev också glatt överaskad av H&Ms julgrejer. Har inte varit så imponerad av dom tidigare, men detta tyckte jag var fint.

    Ha en bra eftermiddag och kväll!

    SvaraRadera