1 november 2010

Projekt bord...





Ny månad, november, och nya friska tag. Framför allt nya tag av bordet i all-rummet
som jag har målat och det blev inte alls så ljuvligt som jag hade tänkt mig. Det är en vit bets som 
jag har målat med och nu har inte färgen trängt in i trät utan har lagt sig uppi på. 
Jag har gjort precis som konstens alla regler, bordet var trärent innan och jag ruggade upp ytan
med en slipmaskin. Ändå så tränger inte färgen ner, suck. Men jag tror att träslaget
är för hårt så nu får jag slipa bort färgen och börja om från början. 
Det känns faktiskt inte alls något kul att börja om.


Vi ses!!









4 kommentarer:

  1. Så irriterande! Hoppas nästa färg fastnar bättre. Lycka till!
    Måndagskram från Åsa.

    SvaraRadera
  2. Oj då men på bilden ser det kanon ut men klart det kanske ser annorlunda när man har det framför sej. Lycka till med nästa målning.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Saa synd at det ikke ble som du ville! Jeg skjonner at det kan vaere irriterende.

    Bedre lykke neste gang!
    ( det ser veldig fiint ut paa bildene iallefall...)

    Takk for hyggelige ord og din stemme paa min blogg:)

    klem Nina

    SvaraRadera
  4. Åhhh nej vad trist att behöva börja om från början :(
    Synd för det ser riktigt snyggt ut
    Kram Lina

    SvaraRadera