30 september 2010

Ett café...

Hej alla rara!

Idag visar jag bilder från lekstugan eftersom jag kom på att jag inte visat det färdiga
resultatet, nåja vi är inte helt klart men nästan. Det ska grusas upp runt stugan och innertaket
ska isoleras men sen så är det klart.
Stugan är ett stort favoritställe att leka på just nu och vi är så nöjda med resultatet.





Vår lilla S har sitt eget café och gissa om hon vill att vi fikar just på hennes fik;)??
 Snart är  lekstugesäsongen över men om man blir allt för sugen att leka, även när det är
 kallt ute, så finns det möjlighet att ha ett element inne i stugan.
Den söta girlangen har jag köpt på Åhléns och bakverken har jag beställt på nätet förutom
bakelserna har jag virkat själv. Koppar och kaffepetter är loppisfynd. De övriga
detaljerna har letas fram i här hemma i förråd och skåp.


Tack för alla söta kommentarer om mina tavlor,
det värmer mitt






9 kommentarer:

  1. Så himla rart! Vilken turtjej hon är som får en sån lekstuga. Där skulle man ju gärna vilja fika!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Så gulligt. När är caféet öppet ifall man vill komma och dricka kaffe där;).

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  3. Men va fint ni har de! Måste vara otroligt roligt att leka där och så härligt att ha ett eget café! Jag drömde alltid om att få ha en egen stuga när jag var lite och nu drömmer jag om de för att få inreda den =) Kram

    SvaraRadera
  4. Wow, vilken lekstuga :)
    Vilken lyxig en, en sån skulle man haft när an var liten, helt underbar och supermysig.
    Tack för din kommentar hos, så glad du gjorde mej.
    Ha en fin kväll.
    /Helena

    SvaraRadera
  5. Å lekstugan är alldeles, alldeles underbar!!! Gillar att det är ståhöjd så fikasugna föräldrarna inte behöver bryta ryggen av sig hi hi...

    Kram Elin

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Men halleda!! Tänk vilken lycka att få ha en sådan fin lekstuga... Såå fiiinn !!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Den blev ju jätte fin eran lekstuga. Så sött och fint inrett.
    Våran kan gå och gömma sej.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar liten stuga. Svar på din fråga i tidigare inlägg. Jag försöker att kladda lite med penseln, tycker i alla fall att det är roligt att måla. Men just nu håller vi på med keramik och börjar med skulptur nästa vecka. det är riktigt kul att jobba 3 dimensionellt.
    Blir superinspirerad av din fina blogg. Lycka till med allt du tar för dig.
    KRam
    Helena

    SvaraRadera
  9. Herrejisses så gulligt!! Där skulle jag gärna bli bjuden på en kopp...!:)

    Kram

    SvaraRadera