9 september 2010

Allrum...



Här i allrummet håller jag på med ett litet projekt som aldrig tycks bli klar. Jag har bland annat 
tänkt att sy nya kuddar till de svarta sofforna. Tygerna är inhandlat för länge sedan så det
är bara damma av symaskinen och trä upp tråden men jag har inte riktigt haft den tiden till det.

Det är så många som har frågat över den svarta lampan både på bloggen och genom mail.
Det är en gammal lampstomme som jag har lindat sammetsband runt och sen har jag tagit
en svart textilsladd till och vips på ett nafs hade jag fixat till denna lampa. Jag blev faktiskt
supernöjd själv.

Nu vankas det kvällsfika och tv-mys i soffan.

Ha det gott!!
C



8 kommentarer:

  1. Halloij!
    Åh, den är jätte fin!
    Kul när man kan göra själv snygga saker..
    Så fantastiskt med bloggvärlden där man kan inspirera och inspireras av andra:)

    Kramelikraam vännen, Annaleena

    SvaraRadera
  2. Du är då för fiffig,den är snygg=) Annica

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idè! Uppifrån, ser ju lampan lite ut som en stor spindel. Jätteläcker är den.
    Jag ser även en tavla som ser väldigt fin ut. Målar du själv?
    Nu önskar jag dig en jättefin fredag!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Läckert och så kul och fiffigt att fixa den själv!!
    :)

    SvaraRadera
  5. superduperfint! gillar lampan a lot!!:-) ha det bäst och njut av helgen! kraam sofia

    SvaraRadera
  6. Näe fyyy vad jag har missat hos dig:( Vad fräck lampan är, bra ideé. Ja det sär skönt att huset här är klart, nu skall man ta tag i allt annat. Men till slut blir det nog bra:) Ha det gott vännen/ Kramkram Anne

    SvaraRadera
  7. Bilden uppifrån är fin! Och lampan jättehäftig.

    Trevlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  8. Den blev otroligt fin! Så snyggt det var med sammet.
    /Kristina

    SvaraRadera