16 augusti 2010

Nytt i S rum...


En dag när lilla S var på landet med farmor passade vi på att göra en lättare make-over i hennes rum. Det rensades och rensades på leksaker, pryttlar och möbler. Hon nu har fått ett skrivbord i sitt rum lagom till skolan börjar. Visserligen ska hon börja nollan men det är i skolan,  poängterar hon noga. Denna sekretär är från gammel-morfar och den har S farmor haft när hon var liten. Vi har målat den vit från att ha varit i björk och den har många smålådor att lägga små pryttlar i. Pinnstolen kommer också från samma hem.




Vi målade om en vägg som var grön men nu fått en vit färg. Ett nytt skåp, som är från det stora varuhuset, inhandlades och fick samma tapet som fondväggen. Så skönt med dörrar till skåpet man slipper dammet
som gärna blir i öppna hyllor. Lilla S blev så lycklig över sitt "nya" rum när hon kom hem såg förvandlingen. Det krav hon ställde när vi skulle göra om hennes rum var att lite rosa skulle få vara kvar...

Kramkram

13 kommentarer:

  1. Så finnt det blev det syns att det ska bo en stor flicka där, för det är väl det de tycker att de är när man börjar 0 an.
    hon längtar säkert och det kan jag inte säga att min 15 åring gör.

    Ha det gott
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Riktigt fint! Tapeten var ju ursöt!!
    Den sängen har jag tittat på till min lilla dotter.. den är så fin!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev! Gillar verkligen det vita, men ljusa pasteller och lite svart som kontrast. Verkligen fint kombinerat.

    Hoppas helgen varit fin!

    SvaraRadera
  4. Men vilket underbart rum hon har! De ser både snyggt och praktiskt ut. Precis som de ska vara. Kram

    SvaraRadera
  5. Så fint!!!
    Kul idé att klä skåpet inuti med tapeten.
    Kram J

    SvaraRadera
  6. Vad duktiga ni har varit och vad fint det blev.
    Förstår att hon blev glad. Vad spännade att börja O:an. Nu fick jag insperation av er så då måste jag också gå på min lillas rum
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så fint ni gjort!! Gissar att det var en glad tjej som kom hem, kul med en makeover lagom till skolstarten :)

    Hoppas du haft en bra dag

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  8. Jättefint och visst räknas 6-års som skolan. Det är viktigt för dom. Snart är S 13 år jag lovar, det går sååå fort men sen stämmer det små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer suck:) Vad härligt att få pyssla i ett flickrum, här får man knappt bestämma längre i pojk och tonårsrum...Ha det gott/ Kramkram Anne

    SvaraRadera
  9. Förstår att hon blev glad, den stora skoltjejen!!:) Så fint, ett rum man vill vara i!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Underbart rum!
    Kan tänka mig att skoltjejen e helnöjd :)

    Ha en fin dag!
    Kram Madde

    SvaraRadera
  11. Så fint ni gjorde till dottern, kan förstå att hon tycker om det! Själv har vi en snart 8 årig dotter som vill ha ett SVART rum...!? Det får hon inte så det är fortfarande rosa, som hon "hatar" förövrigt :) Vi får se hur det slutar...
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  12. Men Gud så fiiint!! Precis vad jag behøvde se før att få en liten spark i rumpan nær det gæller Lillans ofærdiga rum!

    Helena

    SvaraRadera
  13. Hej..

    Ooo såå fint ni gjort det till henne! Hon vart nog glad tror jag..

    Kram på dig!

    Mia

    SvaraRadera