4 augusti 2010

Altan...





Jag har fått höst-feeling, fast jag inte vill, jag vill ha varma sommardagar. Vädret inbjuder inte direkt att sitta på altan och mysa men dessa bilder tog jag en solig dag. Som jag tidigare har skrivit om så är altanen i etage och det här är nedre delen som är under tak. Nu blev det inget fasadbyte på huset denna sommar och tanken var att byta tak på altanen även förlänga det men eftersom vi tog en riktig semester utan att göra ett dugg på huset i år får det bli till nästa sommar.

Drömmer om ett bord som detta



Något liknande som detta bord som Ernst tillverkade vill jag ha på altanen och många stolar till. Så himla snyggt och det verkar inte alls komplicerat att göra själv. Det vore så skönt att alla får plats när släkt och vänner kommer, slippa dra fram extra bord och stolar.

Jag vill passa på tacka för alla varma hälsningar i min stora sorg efter en person som har
betytt mycket för mig här i livet. Saknaden är stor...


8 kommentarer:

  1. Ledsen att höra att du har mist någon i din närhet, det är jobbigt och det kan kännas svårt men jag lovar att det blir bättre med tiden. Vår familj har haft en stor tråkighet i familjen för några år sedan och då trode jag aldrig att livet skulle kännas ok igen, men man kan väl säga att det blir bättre även om det finns kvar ett hål i hjärtat som inte går att fylla igen...
    HA det bra med dig, tänker på dig.

    Stor karm Anna

    Dina bilder är jätte härliga mysig uteplats.Jag hade också kunnat tänka mig ett sånt bord som Ernst gjorde. Jag har gjort hans bänk med lecablock och en massiv planka, ska visa på bloggen så fort den blir helt klar.

    A

    SvaraRadera
  2. Ernst bord verkade verkligen enkel att göra.Och jag har sagt det förut men säger det igen,er uteplats är så himla fin,jag hoppas att sommaren inte är över än,man vill verkligen ha mer tid på att sitta ute.

    SvaraRadera
  3. Beklagar,been there done that=(
    Tar tid men livet går liksom vidare fastän lite mer tomt...
    Gillar betongansiktet var har du köpt det? Är också tokig i Ernst bordet(och huset) Här är det sommar bara på kvällarna,på dagen regnar det tyvärr=(
    Ha en fin kväll/Annica

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Aldrig kul att förlora en nära och kär vän..
    Vet hur det känns... Kram på dig...

    Ernst bord blev ju såå läckert... Har en arbetskamrat som skrev ut beskrivningen.. Hon skulle ge sig på det.

    Kram igen..

    Mia

    SvaraRadera
  5. Håller med dig...bordet är skitsnyggt! Och att såna gamla "byggdegårdstolar" kunde bli så läckra va... Det bordet skulle göra sig perfekt på din fina altan.Hoppas att inte sommaren är slut än.
    Beklagar att du mist en närstående. Så tråkigt för dig!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar altan du har! SUPERFIN!!!! I like a lot!

    KRAM // Tina

    SvaraRadera
  7. Din altan är jättefin, hyllan gillar jag med alla saker på.
    Ernst bord föll jag också för. Så snyggt!

    Trevlig kväll!
    Agneta

    SvaraRadera
  8. Bordet som ernst gjord är kanon vi håller på med ett liknande. Körsbär uppe på och rostfria ben. Ställning under är på under till verkning
    Vi har sagt att det skall va stort 2.5 m x 1 m
    Det blir lagom.
    Tråkigt att hör om din nära som har gått bort
    tänker väldigt mycket på dej Har själv haft mycket tråkig heter i vår familj under ett helt år så jag vet vad du går igenom.
    kram på dej vi alla blogg vänner finns här för dej Antonija

    SvaraRadera