11 juni 2010

Min trädgård...




Här visar jag bilder ifrån min trädgård, min oas och här trivs jag. När vi flyttade in i huset så var trädgården vanskött och det liknade mest en djungel. Nu börjar det ta sig men vi har en hel del kvar av trädgården att göra. Jag försöker att sträva efter att ha en så lättskött trädgård så möjligt men trivsam ändå. Mycket sten och grus använder jag för att dela in trädgården, för att slippa en massa gräsmatta som ska klippas. Inga massa rabatter som ska rensas utan jag har en rabatt där många växter samsas så att ogräset har ingen chans att komma upp eller syns. Jag använder många krukor istället och där i planterar jag olika grässorter, pelargoner, lavendel, småträd, buxbom och andra gröna växter som inte kräver så mycket vatten.
Rost, betong, sten, vatten och gröna växter tycker jag är en snygg kombination.

Ha en trevlig Fredag!

Kram C



14 kommentarer:

  1. Gud så härliga bilder helt i min smak. Mycket snyggt

    ha en härlig dag
    Kram anna

    SvaraRadera
  2. Ja, du har verkligen en vacker trädgård!
    Hoppas du får en fin helg med solsken och värme.
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Ser ju jättehärligt ut! Så vill jag också ha det!Vi behöver göra något åt vår trädgård, men jag vet inte vad. Nu fick jag lite inspiration, tack :)
    Trevlig helg!
    Annika

    SvaraRadera
  4. Men så fint. Inser att jag har en bit kvar till en drömträdgård=)Ha en fin helg/Annica

    SvaraRadera
  5. Hoho vännen...Den är verkligen fin från en tjej som inte har gröna fingrar och är helt ointresserad av trädgård men gärna vill ha fint omkring sig. Hoppas att allt är bra och tack snälla för paketet igår. Länkar till dig idag. Ha det gott/ Kramkram Anne

    SvaraRadera
  6. Vacker trädgård ni har.. Tycker med det är behagligt med en lättskött trädgård..

    Ha det gott!

    kram Mia

    SvaraRadera
  7. Mmm bilder innifrån får ni vänta på till oktober med hänsyn till dom som bor där nu. Kommer bomba er med bilder hihi. Satt och tittade i boken idag oj vad mycket fint, tack snälla igen/ Ha det gott kramkram Anne

    SvaraRadera
  8. Wow, vilka fina bilder från din trädgård!!!

    Hoppas du får en fortsatt skön helg

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  9. Wooow vilka fina bilder från din trädgård!! Tänk om man hade en såndär fin trädgård, ojojojoj:-)

    Ha en fin söndag!!

    Kramkram Sofia

    SvaraRadera
  10. Hej svejs! Vilken otroligt fin o smakfull trädgård du har. Så fint med all sten o grus tillsammans med blommorna. Ha en skööön söndag! Sommarkramar Therese

    SvaraRadera
  11. Du har fått till det en härlig oas!

    SvaraRadera
  12. Hej C!
    Vilken ljuvlig trädgård du har!! Kul att få se bilder på den:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  13. Gudars skymning, vilken tur Du hittade till mig, annars hade jag aldrig trillat in här. Jag gillar ALLT som slår emot mig när jag entrar Din blog! Din kaxigt rena 'less is more' känsla i kombination med doften av nybakade bullar ;), dvs. den är så grymt ombonad och sinnligt skön, trots sin stramhet!! Jag lägger till Dig på min 'Love love love' lista och hoppas det är ok! En riktig morgonpärla att hitta hit, så här innan morgonracet börjar!! Kul att träffa Dig!!

    Agneta

    SvaraRadera
  14. Vilken underbar oas...
    Mer bilder :)

    Kram

    SvaraRadera