30 maj 2010

Min dag idag!



Bild från Ganthome


God morgon!


Dessa  fina saker skulle gärna få vara dukat på mitt köksbord så här till Mors dag. Det känns väldigt fräscht och somrigt med det blåa porslinet, dukar och servetterna till det vita och korgen. Jag får nöja mig med frukost på sängen och det är inte illa det heller, älskar att få en bricka med god frukost på sängen.



  
Bild lånad från Sköna hem

Den här altanen och utsikten hade jag inte heller tackat nej till. Men min altan är inte så dum heller fast jag inte har sjöutsikt, jag har snarare skogsutsikt... i allafall en liten. På baksidan har vi liten naturtomt med fyra stora ekar, björkar, granar och massor med liljekonvaljer. Det känns lite udda eller lyxigt att kunna gå ut i morgonrocken och plocka sig en ljuvlig liljekonvaljbukett.


Jag önskar alla mammor
en riktig lat skön
Mors dag!

10 kommentarer:

  1. Jeanstyg är även min favvo närdet gäller dukning. Alltid snyggt=)Undrar varför jag aldrig köper mig jeansbordstabletter,jag har varit och tagit i dem ett hundratal gånger??Men ibland finns det ingen förklaring för hur man tänker=)
    Ha en nice morsdag/Annica

    SvaraRadera
  2. Jag tycker bara det låter lyxigt att kunna gå ut i morronrock o plocka liljekonvaljer! Härligt med naturtomt. Hoppas du haft en riktigt "lat-och-skön-morsdag"
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Vad underbart att gå ut i morronrock och plocka liljekonvaljer.Hoppas att du har haft en mysig morsdag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas att du hade en helt underbar morsdag! Kram

    SvaraRadera
  5. Den där verandan får vi nog dra lott om...:)
    Hoppas din dag har varit skön! Åse

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Snygga bilder! Hoppas du hade en trevlig Mors Dag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  7. Ja, den sjöutsikten heter duga!

    Jag har ingen vidare utsikt här. Bara en massa nybyggda hus. Men vi har en stuga vid havet att åka till och en stuga vid en sjö.. Inte så illa det heller..

    Hoppas du haft en fin dag!

    ♥Mia

    SvaraRadera
  8. Ja, ungefär sån utsikt har jag oxå! Jag kan gå omkring i min paraduniform (flanellpyjamas)i trädgårn, hela dagen om jag vill. Ingen ser mig. Skönt med skogsutsikt!
    Ha det bra! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder, liljekonvaljet ljuvligt......

    Ha det bäst
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Det låter som ni har en härlig vy iallafall!

    Kram M

    SvaraRadera