21 maj 2010

Fredag


Hej alla rara!

Då är det fredag och min lediga helg, skönt med några dagars ledighet . Vilket åskväder det var igår kväll och regnet bara öste ner. Bra för mina nyplanterade växter som jag glömde vattna. Åskan slog ut vattenverket så hela kommunen hade inget vatten och det blev till att borsta tänderna i Lokavatten med päronsmak.

Imorgon åker jag och Darling till den stora staden, Stockholm för shopping. Vi kommer att besöka Zetas trädgård, för här hemma finns ingen inspirerande trädgårdsmarknad mer än Plantagen, inte speciellt idérika eller hur?? Det blir även lite andra inredningsbutiker....

Är det någon som kan tipsa om någon trevlig butik som man absolut inte får missa?

Var gärna med i min tävling här nedan!

Ha en fab fredag!


10 kommentarer:

  1. Visst är det underbart att värmen äntligen är här, så man kan sitta ute och njuta!!!
    Härlig och inbjudande uteplats ni har!

    Önskar en härlig tripp och helg!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med en shoppingtur...Jag gillar Hans Mikaels butiker, Bruka design, Kungens lilla Piga, Ambiance, koffert, det finns många godbitar..Fniss! Önskar dig en Trevlig Pingsthelg! Kramis Therese

    SvaraRadera
  3. Tyvärr inga tipr på shopping i Stockholm men om du kommer till Malmö, Lund området, jag tala inte om Köpenhamn där hittar du massor. Danskarna är duktoga på blommor och växter.
    Det var ju lyxigt att få borsta med päron smak....tur ni hade det hemma.

    Ha en skön helg i stor staden
    Kram anna

    SvaraRadera
  4. Himmel och plättar vilka snygga kollage du gör med blommiga kuddar och sykommoden som för övrigt var en riktigt läcker förvandling!!!!
    Jag blir så inspirerad att jag inte riktigt vet var jag ska börja...:)
    Härligt att blogga igen efter mitt firaruppehåll...
    Önskar dig en härlig helg!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Så roligt med en tur till Stockholm. Zetas har jag aldrig varit på, men skulle gärna. Kan tänka mig att det är så inspirerande att gå omkring och titta.

    Några bra inredningsbutiker i Stockholm är Granit, Bruka, Spiti, Syster Lycklig, Ambiance, Årstiden, Koffert och Hans Mikaels. Men frågan är väl hur många du lyckas släpa med maken till... :-)

    Önskar dig en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  6. Jo just ja...

    De små skyltarna jag ska göra (för jag har faktiskt inte gjort dem ännu...) ska bli bokstavsskyltar, en på varje skylt. Tänkte använda dem på en tavla. Får väl visa sen...det låter kanske lite knepigt. :-)

    SvaraRadera
  7. Mmm! Vad kul med en resa till stockholm!
    Nä, jag har inga tips å ge dig..
    Ha det så kul!

    ♥Mia

    SvaraRadera
  8. Så lyxigt med shoping och inspirationsresa, hoppas ni får det härligt och att vädret är med er! Som tips håller jag med de som skrivit innan, det är riktigt fina butiker och ligger ganska nära varandra...då behöver ju mannen inte gå så långt ialla fall...:)
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  9. Åhh vad kul med helg med darlingen och shopping. Hoppas att ni får det bra. Borsta tänderna i päronsmak, ja det låter det hihi...
    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Jag har massor av st-holms tips men min favvo nr:1 är Turquoise på malmskillnadsgatan...so nice! Tyvärr är den nog stängd på söndagar men kanske nästa resa=)Ni har iaf tur med vädret här i krokarna är det stekande hett! Ha en majsig helg/Annica

    SvaraRadera