19 mars 2010

Vit, vitare, vitast!



Här bjuder jag på en bild från en del av vardagsrummet, sittandes i soffan. Skänken kommer ifrån BoConcept, som är ett danskt möbelföretag. Jag gillar verkligen dansk design. Den var från början i björk men den lämnades in för make-over och blev Vit. Den blev som ny och visst är det bra att kunna lämna in för omlackering när man har tröttnat på färgen men trivs med möbeln. Inte särskilt dyrt är det heller.
Golvet här inne i rummet har vi delade meningar om vi ska slipa och lacka om det eller lägga in helt nytt. Det är gammal och slitet så något behövs göras.


Måste tacka för alla kommentarer, jag blir så glad!!
 Roligt att nya bloggare har hittat hit så jag hittar till er.
Tusen tack!
Stora kramen!

16 kommentarer:

  1. Din skänk är jätte fin som vit, jag har en i ek här hemma som jag vill göra om men maken och jag är inte helt överens om det kan man väl säga.....

    Ha en trevlig kväll
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vad fint det är! Ser så "rent" ut (hoppas du förstå vad jag menar *blink*).

    Jag kan försvåra lite extra för er med val av golv och det är att man kan betsa golven när man har slipat av dem... Ni visste kanske redan det men jag tänkte bara ifall att. Jag skulle nog tycka att ett mörkbetsat golv skulle passa suuuuperbra ihop med era möbler. Näe, nu ska jag sluta lägga mig i andras hem och försöka sova så jag orkar få vårt något sånär färdigt. *puh*
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  3. Boconcept har så mycket fint. Vad fin den blev i vitt....Och jag som trodde att det var en Lexingtonskjorta, din är jättesnygg!!! Min stege kommer från Bruka och är köpt på Nordik. Hm kanske skall säga att det är makens stege hihi.

    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Smart idé att lämna in den och få den ommålad. Hur snyggt som helst.
    Hoppas att du får en härlig helg!
    Kram Therése
    Lägger in dig på bloglovin så jag inte missar något av dina underbara inlägg.

    SvaraRadera
  5. Byrån blev kanon omlackerad!! Vitt är ju ett säkert kort, fniss...

    Var målade du om den? Jag har lite saker som jag funderar på att göra samma sak med nämligen;-)

    Ha en bra dag!

    Kramkram Sofia

    SvaraRadera
  6. Så fint du har det.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Fick veta idag att det inte är så dumt med städning med RUT-avdrag ... går också och funderar på detta!
    :)

    SvaraRadera
  8. Så snygg skänk. Tänk vad lite färg kan förändra saker och man får en ny möbel :) God fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  9. http://vindsromantik.blogspot.com/
    Jag har ju 2 bloggar...


    Hej
    Har varit ute efter den skjortan i jeans, gillar den skarpt.

    Massor av vackert på din blogg.

    Ha en underbar helg
    /Maggan

    SvaraRadera
  10. Vitt är alltid vitt,ursnyggt=)Jag fattar inte vad vi tänkte med när vi renoverade köket för 5år sedan det känns som man kliver in i en skog med all ek. Man lär sig med tiden,hoppas att få byta ut något ekigt snart innan jag blir inlagd på h....! Ha en skön söndag/Annica

    SvaraRadera
  11. Vilket snyggt hörn av ett säkert rakt igenom fint rum! Visst är det kul att ge möbler nytt liv med ett lager färg! Själv har jag åtminstone en liten byrå som väntar på vit färg... Hmmm undra vad jag väntar på egentligen...

    K R A M // T I N a

    SvaraRadera
  12. Jättefint!
    Visst är det bra att kunna förvandla saker till något nytt med lite färg.
    Ha en fin söndag.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  13. Den är jättesnygg!Vilken tur att det gick att lackera om.

    SvaraRadera
  14. Ja, det är verkligen bra när man kan göra om det man har hemma och inte behöver köpa nytt varenda gång man vill göra om!

    SvaraRadera
  15. Ja, de har en del "godsaker" där ibland!
    :)

    SvaraRadera
  16. Vilken fin samling vita ljusstakar! Fint pyntat på bänken.

    SvaraRadera