25 mars 2010

Vardagsrum


Här är en bild från en del av vardagsrummet och soffan. Det slog mig att det kändes lite väl mörkt med de bruna kuddarna, pläden och mattan. Här måste in lite mer ljusare färger och så skulle jag vilja ha nytt bord. Detta bord fick vi i inflyttningspresent för  fyra år sen och då ville vi(jag) ha ett mörkt bord. Som jag idag naturligtvis ångrar mig.

Vad man tröttnar fort och vad man ändrar stil ofta...hmm...
Jag kanske ska lämna in bordet för omlack, ett billigare alternativ.  Eller kan det duga med en ljusare matta men jag har haft en vit matta under bordet men så opraktisk, alla fläckar syndes och man kan inte kemtvätta en matta stup i kvarten. Så den vita mattan åkte fort ut och den bruna åkte in.


Får nog börja med nya vårkuddar så löser sig resten...kanske...

Ha det gott!!

C



6 kommentarer:

  1. Jag håller med dig! Vita mattor borde förbjudas... Vem kan ha en sån!? Jag tycker att du har superfint precis som det är, men man vill ju gärna förändra...
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Vi hade också ett sånt bord innan :) men nu är det bytat till ett mindre runt bord... ja det är bara så att man vill ju kunna skifta...! Prova byta kuddar och filtar det brukar hjälpa... Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  3. God morgon!

    Visst är det härligt med förändring:) Jag tycker ni har ett fint vardagsrum men visst hade lite våriga nya kuddar piggat upp! Nu vill man att allt skall vara ljust och pastelligt;) Men spar kuddarna - för i sept/okt vill vi mysa till det igen...

    Tycker absolut att du skall försöka måla om bordet själv först innan du köper nytt. Det kommer att bli jättefint!

    Jag lägger till dej i min lista. Hoppas det ar ok - annars får du höra av dej!

    Ha en skön helg - kram!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker vardagsrummet är kanonfint!! Och du ska def omlackera det om du vill byta färg för modellen var jättesnygg!:-)

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Vilket jättefint vardagsrum!! Må så gott kramis Maria

    SvaraRadera
  6. Jag har en vit matta, ihoprullad och undanlagd. Det går ju inte att använda den, tyvärr!
    Du har en award att hämta på min blogg om du vill!

    Agneta

    SvaraRadera