28 mars 2010

Påskfint...




Lediga Söndag!

Här hemma har det påskpyntas lite grann. Jag är är inte mycket för påskpynt med tuppar, kycklingar och därför är jag väldigt sparsmakad på pyntet. Det blir ett knipe björkris med vita fjädrar och några betongägg på köksbordet. Det har även hamnat en liten kruka med påskliljor. Gult är en färg som jag inte är vän med men just till påsk får  några gula påskliljor flytta in. Varför förknippas påsken med färgen gult?

Som ni ser så är spontväggen klar och jag är så nöjd. Har även hittat en lampa i borstat stål och jag tycker det passar super till den ruffiga väggen. Har dess värre beslutångest om jag sätta upp de högblanka tavellisterna igen. Har letat och letat efter någon tallrikshylla eller dylikt i lite mer avskalad stil om ni förstår vad jag menar. Svåra beslut...

Nu ska jag titta runt vad ni andra bloggare har pysslat med, som jag har varit dålig med denna vecka. Det har gått för runt här hemma och arbete.

Kram C

15 kommentarer:

  1. Vad fint du har gjort.Tycker inte heller om för mycket påskpynt.Lite bara.Önskar dej en fin kväll Vårkram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. God söndags kväll!

    Väggen blev super fin! Och så har du påskpyntat ungefär lika mycket som jag - det räcker så:)

    Jag har också beslutsångest - gå gärna in hos mej och hjälp mej. Det är det här som kallas I-lands problem va?

    Ha en skön kväll - kram!

    SvaraRadera
  3. Jättefint med både väggen och visst är det samma lampa som jag har (ellos)? Håller med om att påsken kan vara lite lagom "påskig"
    men när man har barn så kommer de hem med diverse påskpynt=)Jag låter även denna högtid vara barnens, så länge de är små. Ha en skön kväll/Annica

    SvaraRadera
  4. Så snygt så snyggt! Tänk va lite brädor kan göra :)
    Är inte heller så förtjust i påskpynteri... kanske för att man precis fått bort allt julpynt och fått ny ordning igen i kaoset...
    H ae bra start på veckan! Åse

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder du visar, jag håller med dig om påsken lite lagom saker räcker.
    Ja min vattenspegel har maken och jag gjutit det på plats,sand i botten och en ram som byggdes, avlopp i ena enden så den är lätt att tömma. Vi har väldigt lite gräsmatta, tycker det är fint med lite lagom..Låter som vi tycker lika.

    HA det gott
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Snyygt, enkelt och snyggt precis som det skall vara. Måste fixa lite ris i veckan. Mums dom myffinsen ser ut att inte gå av för hackor. Måste testa dom....Måste börja baka lite, alldeles för dålig på det.
    Ha det gott vännen/ Kramkram Anne

    SvaraRadera
  7. Nämen kolla! Såå snyggt det blev! Är en önskan jag har med att få upp en spontad vägg.

    Nä, vet du.. gult är inte min färg heller. Men som du skriver, till påsk får det bli en och annan kvist av påsklilja här med.

    Ha det gott tjejen!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Så fint du har pyntat på bordet, enkelt och snyggt! Ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Så fint det blev med väggen!!

    Och trevligt att få in lite påsksaker så här inför påskveckan, kan tyvärr inte ha några påskliljor då jag är allergisk så jag tittar på alla andras fina bilder istället :)

    Hoppas du får en trevlig söndagkväll

    Kram Bella

    SvaraRadera
  10. VA snyggt! Alltså en sådan vägg är under projektering här hos oss i vårt gäst/lek/kontor. Vill helt klart påskynda projektet när jag ser din vägg!

    Snyggt påskris du har fixat oxå ;)

    K R A MM // T i n a

    SvaraRadera
  11. Åh, Det blev kanonfint! Jag har också väldigt sparsmakat med påskpynt, men lite påskliljor o gula tulpaner vill jag gärna ha! Önskar dig en Trevlig påskvecka! Kramis Therese

    SvaraRadera
  12. Tjusiga bilder du visar! Jag ska iväg och köpa påskris imorgon tänkte jag!:-) Brädväggen blev kanonfin!!

    Kramkram S.

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Här har det hänt grejer!
    Blev ju jättesnyggt med den väggen.
    Lampan passar ju bra till. Såg möbeln med alla lådorna i det förra inlägget, en sådan har min svärmor som jag så gärna skulle vilja ha...tänk om.
    Ha det så gott
    Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Alldeles lagomt vackert påskpyntat! Är ju inte heller så mycket för gult eller påsktuppar överallt ;-D

    SvaraRadera
  15. Väggen blev jättefin. Och påskpyntet, alldeles lagom. Snyggt!

    Trevlig påskhelg!
    Agneta

    SvaraRadera