13 januari 2010

Matplatsen





Jag har en förkärlek till träd, speciellt småträd. Här vid matplatsen har jag en liten myrten, jag bara älskar detta lilla träd. Bordet har precis genomgått en färgförvandling, är så himla nöjd. Bättre än att köpa nytt. Stolen är ett arvegods, som ofta får byta tygskepnad och den tänker jag inte måla om till vit...fast man ska aldrig säga aldrig...

Jag håller på med operation övertalning på F att, vad snyggt det skulle vara med vit råspont på väggen istället för en brun fondvägg. Vi får se om det blir en lyckad operation....

Kram på er!

9 kommentarer:

  1. Godkväll.....Har aldrig haft en myrten, hört att dom är svåra att sköta och jag har ju inte direkt gröna fingrar om man säger så. Men dom är så fina. Mmmm skulle vara snyggt med vit råspont på väggen. Jaag försöker också övertala till sovrummet hihi...

    Kram Anne

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för titten inne hos mig! Riverdale finns på MIO (i alla fall på Sveavägen i Sthlm). De har tagit in supermycket fint därifrån så jag blev alldeles köpgalen ha ha! :-) Jag blev bla kär i den fina klockan i järn som jag tänkt införskaffa så snart lönen kommer... :-)

    Snygg matplats förresten. Vitmålad råspont blir nog apsnyggt, fast jag gillar den bruna väggen också... :-)

    SvaraRadera
  3. Jamen visst är det! Det är skönt att känna att man gör lite gott för miljön också!

    SvaraRadera
  4. Så mysigt det såg ut att slå sig ner där! Ser ut som en riktigt skön stol med sina armstöd!
    Måla om är ju toppen för både miljö och plånbok, och snyggare än så där blir ju inte ett bord!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för dina gulliga kommentarer!
    Du har det fint du med! Det är ju fint med brunt, men hälsa F att vitt är alltid fint:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hej svejs!!!
    Vad kul med nytt besök hos mig, tackar och bugar för underbar kommentar!!!
    Ja du, dom uppstammade små skönheterna ligger mig varmt om hjärtat och dom är så tidlösa, helt i min smak:)

    Det där med vit panelvägg låter ljuvligt, själv är jag väldigt svag för panel..!
    Men hur det än är så tyckte jag ju att din bruna fonvägg var riktigt snygg:)

    Nu skall jag kika vidare här hos dig...
    Ha en underbar dag
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  7. Jag älskar småträd! :) Vill också ha ett, men den större modellen var slut på blomsteraffären där jag jobbade förr! :) Kan varmt rekommendera panelskivorna som vi satt i hallen, går på ett kick om man vill ha fondvägg i "trä".

    Vill önska en trevlig helg!
    Kram E

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Vad fint du har det, ett sånt där Myrten träd skulle jag oxå vilja ha!
    Tror det skulle bli jättesnyggt med vit råspont på väggen,hoppas det går bra med "operation övertalning";)

    Ha en trevlig helg!

    kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Tycker ert kök är jättesnyggt och det ser också väldigt mysigt ut! Men visst vill man göra om lite då och då;) Har också en brun vägg i köket som jag vill göra vit. Men han som ensam fick tapetsera den, är inte riktigt med på noterna...

    Kram Pernilla

    SvaraRadera