13 november 2013

En tillbaka blick...


Bild lånad från Broste Copenhagen.


För varje år så tycker jag att julkommersen börjar tidigare och tidigare.
Men tänker jag efter så är det inte så utan det är den här tiden som butikerna
står julklara och tidningar visar julfina hem. Det är ju inte klokt att snart är det
advent och jul. Jag blir allt lite småstressad men det är bara ta det lugnt och ta ett 
djupt andetag. Med lite planering kommer det allt ordna sig till slut och julen 
kommer med all säkerhet firas även detta år. Julen är ju trots allt rätt så mysig.





Var till blomsterhandlaren igår och tänkte köpa hyacinter men nej de får nog vänta
 till advent eller kanske inte. Tittar jag bilden ovan som är från förra julen ångrar 
jag mig snabbt. 





Dags att skriva en liten önskelista varför inte önskas sig en låda med godsaker
från Nicolas Vahé eller något från Bloomingsvilles moodboard. Klappat
och klart, busenkelt.



Så här såg förra årets adventsljusstake ut kanske gör jag lätt för mig och kör
på samma tema eller orkar jag hitta på något nytt.




Sen var det här med paketinslagning och år kommer jag inte vara lika kreativ som jag
var förra året. Eller kommer jag? Återstår att se, helt enkelt, för visst är det trevligt
att få ett fint inslagen julklapp trots allt.


Ha det gott!








5 kommentarer:

  1. Så mye lekkert !

    Ha en fin kveld!
    KLEM
    anette

    SvaraRadera
  2. Så juligt & fint! :D Hoppas julkänslan och myset infinner sig snart för dig. den har smygit sig på mig. en fråga, minns du vart du hittade de fina shablon(?) siffrorna i zink? så fina & jag letar nå likn.
    Tack för en fin blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!
      Jag kommer inte ihåg var jag har köpt siffrorna
      de är ju några år gamla.

      Kram C

      Radera
  3. Så mycket fina bilder du visar!

    SvaraRadera