3 februari 2013

Uteliv...






Nyss hemkommen från en heldag ute på Hjälmarens frusna vatten. 
En dag då solen strålade ikapp himlens blåa klara kalla färg. 
Det smakar extra gott med varm oboy eller snarare ett måste
i vintermatsäcken. Pappas gamla sönderbitna termos hänger kvar än och
börjar bli antik men vad gör det på en sån härlig underbar söndag
som denna.






Sitter här nu i långkalsongerna med rödblommiga kinder och en skön mosig 
trötthet precis som det ska vara efter en dag med frisk vinterluft.

Fortsatt fin dag.






5 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut! Jag är dock lite rädd för isar, med sjöar under! Och Hjälmaren litar jag inte en sekund på! Men för er som törs måste dagen varit perfekt!
    kram Helena

    SvaraRadera
  2. Ja nu kommer jag igen! Nu blev jag verkligen rädd!
    Läste om det här hos en annan bloggerska och kände att du måste få läsa!
    Var rädda om er!
    http://annasinspiration.blogspot.se/2013/02/morgonens-trauma.html?showComment=1359902304865#c6267517521230315157

    Kram igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fy vad hemskt!

      Nu var vi i rävgången där det är mer ordnat för skridskoåkning
      för barnfamiljer och vi var inte ute på något djupt vatten. Det
      känns tryggast så för jag har respekt för isar och brukar undvika detta.

      Kram C

      Radera
  3. Härligt väder och fina bilder!

    SvaraRadera
  4. Åh, vad det ser härligt ut! En sån där teros har vi också!!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera