25 oktober 2012

Barnrum...






Här kommer de lovade bilderna på S rum som vi renoverade i sena vår. Både hon 
vi tyckte att hon hade växt ifrån det gulliplutta rummet med gossedjur, docksängar mm
och alldeles för liten säng. Nu har hon en stor säng och hon är mer en nöjd kan jag
säga. En ny svart-vit tapet med fåglar på kvist som hon faktiskt har valt själv och
mamma blev också nöjd.





En skrivbordshörna måste en läxläsande andraklassare ha. Förvaring är väl a och o i ett
barnrum och där har jag tänkt till för ingen blir väl gladare än jag när det är ordning och 
reda med alla leksaker, pärlor, böcker, pysselgrejer, barbies och allt annat smått. En av
två garderober har fått gett vika till alla pryttlar, hur praktiskt som helst. Hon är forfarande
förtjust i rosa men nu ska det vara mer skarpare rosa sen är det turkost som gäller.
Hon vet hur hon vill ha det och hur kan det kommas säg tro...


Det var mitt bidrag till fabriken för denna gång.









11 kommentarer:

  1. Jättefint! Det är roligt att se hur andra har gjort eftersom vi just nu är i färd med att fixa i vår sjuåriga dotters rum...

    SvaraRadera
  2. Vad fint hon har det, och bra smak, vi har den tapeten här hemma också, i blått i sovrummet. ;-)

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Ett rum att växa i :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Så fint!
    Var har du hittat ekorrlampan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är inte den från Åhlens om jag inte minns helt fel? Himla fin!

      Radera
  5. Fint! Inser att vi snart också är där. Min son går i förskoleklass nu och än så länge går det jättebra att dela rum med lillasyster... När som helst ändras det, det vet jag. Men jag suger på den så länge det går för när han flyttar till eget rum måste alla byta rum och det blir ett gigantiskt projekt. Phu.

    SvaraRadera
  6. Åh, så härlig sekretär! Är det loppisfynd på sekretären eller? Så snygg! Jättefint barnrum!

    SvaraRadera
  7. Så mysigt och fint!

    Önskar dig en trevlig helg:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. nydlig rom og bilder :)

    henriette

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥