27 september 2012

belysning...





Torsdag och det betyder ett nytt tema i fabriken. Belysning är det tema som gäller.
Okej, lampor, lyktor och andra sorts belysning finns det gott om här hemma. Den 
senaste lampan, som jag köpte i somras, kom upp i helgen. Så lägligt med tanke på 
temat så den har ni faktiskt inte fått sett förut. Sitter så bra över fåtöljen där jag intar
mitt morgonkaffe och läser dagstidningen i lugnan ro. Hmmm nu ska jag inte överdriva
för morgonen här hemma är inte alls så snarare tvärtom men när jag är ledig så kommer
jag sitta där.




Lampan över mitt skrivbord har ni däremot sett förut men tål att visas igen. Jag är 
tokförtjust i denna vägglampa och den är verkligen ett fynd. Då snackar vi fynd och det 
bubblade i kroppen, så där ni vet, glädjande-belåtenhet-det är inte sant när jag fyndade 
denna snygga lampa för en stackars femtio lapp. Ibland är man på rätt plats, helt enkelt.




Senaste egna gjorda design, är denna lampa som hänger i lilla frökens rum. En gammal
lampskärm som tyget åkte av på sen köpte jag den rosa textilsladden på Åhléns och
 den stora glödlampan hade jag i mina gömmor. Lätt som en plätt....

Detta var mitt lysande bidrag till fabriken och titta gärna in vad de andra medlemmarna
har för sig.


Må gott!





9 kommentarer:

  1. Min favorit är den första lampan. Vi hade liknande i vårt hus i Connecticut, vägglampor över läsfåtöljer.

    Hälsningar från Madrid

    SvaraRadera
  2. Den första lampan är helt fantastisk! :)

    SvaraRadera
  3. Fin lampa den första, hur kunde du vänta sååå länge med att hänga upp den snyggingen? =)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Många fina lampor, gillar främst den på översta bilden.

    SvaraRadera
  5. Flotte lamper du har,især den du fant for en 50 lapp:)
    fin helg til deg
    klem

    SvaraRadera
  6. Vilka snygga lampor. Jag gillar allihop. Den sista varianten började jag också göra för ett par år sedan men min man och jag kom inte riktigt överens om den så den bor på en hylla i källaren. Jag tycker att det är jättesnyggt med nakna lampor men min man tycker att ljuset blir för skarpt. Hmm...

    SvaraRadera
  7. Vilken rolig lampa du gjort, jättefint med den rosa sladden. Och tapeten är en favorit hemma hos mig!

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥