30 november 2011

Nya blogghörnan...







Arbetshörnan har fått en ny kostym och jag måste få säga att jag blev
riktigt riktigt nöjd. Det här har jag velat länge och nu äntligen är det klart.







Så här blev resultatet efter att vi rev den gamla väggen och byggde upp en ny
med råspont som är målad med vit panelfärg. Det flesta sakerna hade jag sen 
innan som skrivbordsbockarna som har stått länge i förrådet som var tänkt
till altanbordet vi gjorde i våras men de blev för klena till den tunga bordskivan. 
Skivan är ett hyllplan och betonghyllan gjöt jag förra sommaren och nu kom den upp.
Lampan fyndade jag på rea för 50 kronor i vintras och först nu kom den också upp.
Så ni förstår nog att jag har haft planer länge för denna arbetshörna.

Om ni inte minns så såg det ut så här och visst är det en stor skillnad. 

 Nu får vi verkligen plats med vårt pyssel, läxläsning, laptops och annat 
smått o gott. Nu är det en fröjd att sitta här...


(Stolar, svarta förvaringsboxar och bockben Ikea, alla zinkburkar Granit, 
matta Horreds, lampa Bauhaus, kudde Åhléns)

Nu skiner solen här och jag ska ta en promenad innan jobbet.


Vi ses!!





8 kommentarer:

  1. Å, for en herlig plass du har ordnet til.
    NYDELIGE detaljer...
    Tenker det blir mye blogging herfra fremover hi, hi.
    Klem May Helen

    SvaraRadera
  2. Sååå inspirerande och harmoniskt!!! Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Wow, vad snyggt! Och vilken skillnad mot innan. Tyckte det var snyggt det också, men det är alltid kul med förändring:)

    Vad kul att gjuta i betong. Är det svårt?

    /Linda

    SvaraRadera
  4. Det blev super fint och snyggt, så hade det gärna fått se ut häe hemma men jag vet inte vilken hörna jag ska börja i med allt vi har i arb rummet.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Såå fint det blev!jag längtar tills vi kommer i ordning med vårt rum.Men det som behövs är att riva tapeter och måla/tapetsera.Sånt måste man verkligen ta sig tid till och planera en helg så det blr gjort!men ert arbetsrum är verkligen inspirerande.Ha en fin helg,kram!

    SvaraRadera
  6. Det blev verkligen jätte snyggt. Bra jobbat.

    SvaraRadera
  7. -jätte snyggt!
    Är sugen på att gjuta en egen betonghylla, hade du armeringsjärn i din?
    mvh Ninja

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥