11 oktober 2011

Längtans mat...






Den ständiga frågan vad ska vi ha till middag eller som barnen säger vad blir det för
mat. Visst ändrar man sin matlista efter årstiden och nu till hösten åker åter igen
den stora järngrytan fram här hemma. Jag lagar gärna olika mustiga grytor som får
 stå puttra sakta på spisen några timmar och det är så enkelt med grytor för det sköter sig 
självt. Soppor av olika slag lagar jag ofta.  En värmande hemlagad soppa med ett
gott grovt bröd hör liksom hösten till. Men idag slipper jag tänka på maten för ska 
nämligen hem till en vän och där står maten färdig när jag kommer.


Trevlig kväll!!




8 kommentarer:

  1. Åh nu blev jag sugen på något gott ikväll. Resten av familjen på aktiviteter,så jag får se vad jag hittar på/hls Victoria

    SvaraRadera
  2. Åh va mysigt att få gå bort så här mitt i veckan och sätta sig vid dukat bord:)

    Jättefina böcker!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Mysigt vilken fin bok : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Mums vad det låter gott med soppor och grytor! Perfekt en kall, mörk höstkväll!
    Ha det så mysigt ikväll!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  5. Fiiin bok!!! Jag kan bara inte få nog av snygga kokböcker. Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. kan trösta dej att den fråga får jag också varje dag vad det blir för mat. Tar jag något nytt då kommer frågan vad e det?
    JAJA måste lära sej lite nytt.
    Fina kok böcker du har. Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder sen jag besökte dig sist!!
    Anemomen kan ju göras väggbilder av, underbara c",)
    Köpte lite doftljus på min tur i Sverige förra vekcan, nu ska det spidas go lukt i huset...lite kanel o pepparkaka till advent var tanken.
    Gratttis på födelsedagen (i efterskott) är väl oxå på sin plats!!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  8. Ibland så tryter fantasin här hemma också.Alltid kul att få gå bort ibland & äta.Kram!

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥