8 september 2011

En överraskad mamma...




Idag när jag kom hem från jobbet så blev jag glatt överraskad när jag steg
in genom dörren. Snabbt kände jag doften av nybakat, precis samma goda
doft som i ett bageri. Min kära äldsta dotter J hade bakat hela dagen och
hon hade dukat upp så fint på bordet. 




Smarriga vaniljbullar som var hur goda som helst och precis så där goda som
en "riktig" bagare gör. Himmelsk goda cupcakes med cream cheese frosting
låg som stora karameller på fatet. Det var för lilla mamma att sätta sig fika
dessa godingar och gissa om jag var glad...




Här är mina rara underbara tjejer och lilla S tycker att hon har den bästa bästa
storasyster man kan tänka sig.

Recepten hittar ni i Leilas "a piece of cake".

Kram på er!





11 kommentarer:

  1. Åhh vad underbart- bästa välkomnandet ju;) Så fina, de duktiga tjejerna gjort det. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Men åh, vilken härlig överraskning! Förstår verklgien att du blev glad av den. :-)

    SvaraRadera
  3. Åhh, vaniljbullar, Så gott!
    Vilket välkomnande när man kliver in genom dörren...bull lukt liksom ;o)

    Klem Anna

    SvaraRadera
  4. Mums så härligt , vanligbullar är ju super gott, här hemma är det vår 16 kille E som står för bakningen tillsammans med mig.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Åh vilken fin dotter som överraskar så, och så duktig hon måste vara på att baka. Trevlig helg Mvh Ida

    SvaraRadera
  6. DET ser jag fram emot och hoppas på att komma hem till när mina tjejer blir äldre med. Härligt njutning,förtjänar varje mamma!

    SvaraRadera
  7. Så himla mysigt!
    Hon kan gärna få komma hem en tur till mig och baka sådana små konstverk. :-)

    Hoppas du får en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  8. Och just ja...

    Tack för tipset om murgrönan. Får nog flytta den från fönstret då, för där blir det väldigt direkt solljus på eftermiddagarna. :-)

    SvaraRadera
  9. Hej
    Så underbart att komma hem till det!
    Ser så fint ut!
    Jag har också en riktig duktig bakerska som överaskar oss med härliga kakor & annat.
    Ha en underbar helg!
    Lise-Lotte

    SvaraRadera
  10. Det luktar fantastiskt gott genom skärmen och jag dör av abstinens efter socker (min sockerlåda år stängd för resten av månaden).

    Vilka ljuvlingar till ungar & vilka dejliga små konstverk de har presterat!

    Kärlek

    Agneta

    SvaraRadera
  11. Wow vilken lycka! Vilken härlig storasyster o dotter. Nu ska det bakas vaniljbullar! Tack för fin blogg! Mvh Jeanette

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥