5 juli 2011

I rabatten...




Efter jobbet hann jag med lite att påta lite trädgården för jag tycker
att ogräset växer oförskämt bra och ogräs vill jag ju inte ha i rabatterna.





När kom hem från jobbet så hade en olycka varit framme, mina krukor som stod på
planteringsbordet hade ramlat ner, vet inte hur men misstänker grannens katt:(
Men istället för att slänga skärvorna fick det bli ett litet stilleben i rabatten.




Det behöver inte alls vara växter och blomster i rabatterna utan man kan 
ta tillvara på vad naturen erbjuder som sten, grenar och åter stenar. Hittade
en gammal blå keramikvas som min mamma har gjort i sina unga dar och
den har fått tagit plats på ett betongfat med lite sten, kul.


Ha det gott alla rara!

C









4 kommentarer:

  1. Aldrig kul när krukorna går sönder, men det blev ju jätte bra som en liten dekoration =)
    Trevlig kväll
    KRAM Tessan

    SvaraRadera
  2. Vilken harmonisk trädgård, älskar buddafigurer i alla varianter! Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. ohhhhh yes yes yes I'm still in love with this place!!

    agneta

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt med blå vasen, vilken bild!

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥