28 april 2011

På min trapp...






På min trapp just nu blommar olika nyanser av lila penséer stora som små.
Jag som alltid brukar ha vita blommor men i år slog jag till på lila och 
det är väldigt olikt mig. Lite färg vill man allt ha nu ljuset åter är tillbaka
efter den långa vintern.

Penséerna är planterade i två olika storlekar betongkrukor. Jag är fullkomligt
tokig betong i olika former, zink och rostiga saker i trädgården. Det görs sig så bra 
just i min trädgård och speciellt här på trappen.

Ha en fin dag i solen!



9 kommentarer:

  1. Vackert blickfång när man kommer och besöker dig...

    Ha en go dag du med !

    ♥ M i a

    SvaraRadera
  2. Så vackert, underbara lilatoner. Gillar krukorna i betong, himla snyggt.

    Hoppas du har en fin torsdag!

    SvaraRadera
  3. Vad fint! Gillar också betong, speciellt i kontrast med sköra blommor.

    HOppas att du får en fin dag.

    //Jeanette

    SvaraRadera
  4. Jättevackert..:)
    Kan tänka mig att det ser inbjudande ut att mötas av dessa vackra planteringar när man kommer på besök till er:)

    Önskar dig en fin torsdag
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen fint med betong i alla sorts former. Även rostig passar väldigt bra.

    Jag har en liknande gummikruka som jag har till min stamros. Lämpligt att bära den

    Kram Teres

    SvaraRadera
  6. Så fint med de lila penseérna i betongkrukorna!! Gillar oxå det lilla rostiga hjärtat!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  7. Mmmm lila och vitt även här i år..=)Är ingen pensee människa men som sagt lite färg efter den långa vintern förgyller.Hare bäst/Annica

    SvaraRadera
  8. Den ljuslila färgen gör sig väldigt bra till betongen. Brukar själv ha den färgen på mina penséer men i år fick jag inte tag i det tyvärr och fick nöja med med de mörkare lila. Fint det också i och för sig.
    Trevlig helg!
    Annika

    SvaraRadera
  9. Underbart fint du har det på din trapp/ Johanna

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥