14 april 2011

En skön plats ute...



Häromdagen i det fantastiska vackra vädret fick trädgården en vinterrensning.
Det krattades, klipptes, altanen skrubbades och det planterades i krukor.
Vilken härlig känsla man får när det planteras lite blommor, det är en fröjd
att titta ut genom fönstret och se blommande blommor. Trädgården börjar 
åter igen vakna till liv.



Hittade så fina mörka, nästan svarta, småblommiga penséer och de planterades i mitt svarta
fat från Zetas. Det får nog bli en liten tur dit i år igen, för vilken fantastiskt handelsträdgård det är.




En kopp kaffe och en trädgårdsbok får en att drömma vidare om en trädgård som jag
sakta men säkert jobbar fram. För fy vilken djungel det var när vi flyttade in här.

Det verkar bli en lika härlig och fin dag även idag. Så nu ska jag ut och njuta av det 
vackra vädret.

KRAM!



7 kommentarer:

  1. Vad fint du gjort! Står här o funderar över om jag ska fika eller ut i trädgården för att göra nytta...
    Zetas är bäst, och deras lilla fik också :)

    Ha en fin dag!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Mmmm vad fint du har gjort.Är ju bara så härligt när man får plantera och göra fint ute.Önskar dej en fin da.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Vilken fin plats att sitta och drömma på. Vackra blommor och en god stol, så mycket mer behövs inte. Förutom vacker väder då...
    :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Så härligt det är att äntligen kunna sitta ute och fika. Jag tar också fram en fäll och sitter på, gott för rumpan

    Kram Teres

    SvaraRadera
  5. Du har en utmaning hos mig, om du vill ;)
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  6. Åhh vad fint, alla har det så fint ute men jag har så svårt att få till den touchen tyvärr och nu är det bara lervälling hihi/ Kram A

    SvaraRadera
  7. Kan bara hålla med, Zetas är bäst! Du har gjort väldigt fint förresten, med planteringar och styling.
    kram/Marie

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥