10 mars 2011

Lunchtips...



Jag vill dela med mig ett recept som är supergott och enkelt att göra. Enkla och goda
 recept vill man ju ha för ibland så har man inga idéer alls på vad man ska laga 
för mat utan man kör på med det gamla vanliga.





Här är receptet för 2 personer.




Skala och finhacka löken. Fräs lök och färsk babyspenat i olivoljan i en liten kastrull ca 3
minuter. Häll på vatten och buljongtärningen. Låt koka upp. Gröp ur båda avokadonen 
och lägg i koket. Ta av från värmen och mixa till en slät sås med en stavmixer. Tillsätt
citronjuicen. Smaka av med salt och peppar. Blanda såsen med den nykokta pastan. Toppa
med räkorna och gärna några spenatblad.
Mums!

Kram!

Christina




9 kommentarer:

  1. Mmm vad gott!!
    Ser såå fräscht ut!
    Ja, man vill ha lite lättare mat nu känner jag med.. efter vinterns all feta innesittarmat.. ; )

    Tack för tips!

    ♥ Mia

    SvaraRadera
  2. Mums! Det låter hur gott som helst. Tack för tipset!

    Ha en fin dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för receptet, älskar snabba och enkla recept. Det ser dessutom supergott ut :)
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  4. tack för lunchtipset, det såg riktigt smarrigt ut, mums!!!

    ha en fin kväll!

    kramis s

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Mums...ser jättegott ut!! Det receptet ska jag testa!!
    Ha en bra dag!
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  7. Det där ska jag prova! Lät hur gott som helst och inget jag någonsin testat förrut.. Kurrar i magen :-)

    SvaraRadera
  8. Så vackra och inspirerande bilder! Tom jag blir sugen på att laga mat;-) Det lät väldigt gott i alla fall!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Vilken grej med avocado - det som är sååå gott

    Skall testas!! Tack!!!!


    Må gott

    Maliin

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥