3 mars 2011

I need colour...












Jag känner att jag vill ha någon färg i allrummet och därför har jag letat fram mina
turkosa roskuddar. Det kan bli rätt så trist med bara svart & vitt i inredningen även
om jag tycker det är snyggt men ibland vill man till en förändring. Vad är inte då enklare 
att förändra med kuddar när man inte har den tid som krävs för större ingrepp. 





Även mina turkosa vaser har hittat fram från ett skåp. Min älsklingstavla,
har turkosa inslag, är en akvarell av konstnären Lars Eje Larsson. Kanske har 
jag vår-feeling i kroppen och därför behöver glada färger.

 Här skiner solen och det är plusgrader, jippi! Så det är väl inte konstigt 
att det känns vårigt.
Nu ska jag åka handla lite nya fräscha blommor och sen blir det storstädning
på schemat, för fy vad man ser all damm när solen lyser in.

Kram på er!!

C


8 kommentarer:

  1. Härligt att få in lite färg i hemmet nu när det droppar för fullt från taken och våren är på G

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Ja nu när de är så vitt och grått ute kan man behöva mycket färg och de där blev väldigt fint! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej...

    Så känner jag med nu..
    Är väll för att det är så grått ute hela tiden.

    Har en award till dig..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Hej Christina!
    Jättesnyggt!!

    Ha en trevlig helg,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  5. Ah, turkost, det går inte att tröttna på. Mycket fint mot det grå och vita!
    Var kommer glasvaserna från?
    Ha en skön helg!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Inspirerande blogg :)
    Var har du köpt den fina turkosa kudden?

    MVH Anna

    SvaraRadera
  7. Roligt att du, Anna, gillar min blogg! Kudden kommer från hemtex so jag köpte för ett år sen.
    Glasvaserna kommer från Ikea.

    Kram C

    SvaraRadera
  8. Håller med dig.
    Vitt o svart är helt ok, men ibland så känns det trist och safe.
    Turkos är en underbar färg, jag har letat endel efter fina kuddar i den färgen. Har du några tips?

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥