16 mars 2011

Grönt är skönt...




Idag var jag en sväng till Ikea på min lediga dag. Det var evigheter sen jag var där, känns
det som iaf. De hade bullat upp med massor av blomster av de olika slag och det tillhör
 ovanligheten. Jag ska nämna att vi har Sveriges minsta Ikea. Genast åkte en kruka timjan och
 en rosmarin ner i vagnen.




Nu pryder de mitt köksfönster och sprider en ljuvlig doft som får mig längta till varmare tider.
Men visst är det lite lyxigt att kunna knipsa av en färsk rosmarin-kvist och slänga i grytan.
Nu får jag hoppas att de klaras sig till det är dags för utplantering i min lilla täppa.

Ha det gott!

  

8 kommentarer:

  1. Vad härligt med färska kryddor!

    Ha en trevlig kväll Christina!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Snygga bilder...Vinsten är skickad=)Annica

    SvaraRadera
  3. Ååå va mysigt:)
    Ska en sväng till <ikea imoen..hiooas dom har lite skoj till mig också..;)

    Må så gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Färska kryddor känns verkligen lyxigt. Och färsk rosmaring är ljuvlig, doftar så himla gott. Synd att dem inte hade det på "vårt" Ikea i lördags...

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Färska kryddor i köksfönstret är så snyggt och ger en sån hemtrevlig känsla! Såg inte ditt inlägg om bokhyllor/byråer igår, men jag såg det i dag och måste säga att S rum är så ljuvligt fint. Stilrent, enkelt och sååå snyggt!

    Kram
    Victoria

    SvaraRadera
  6. Underbart med färska örter!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Hej!!

    Jaa, visst ÄR det härligt med färska örter.. Ett tips jag blev mycket glad över då jag ska till ikea på lördag för att köpa bla en bäddmadrass till lilleman..
    Hoppas nu bara att det finns där med..

    ♥Mia

    SvaraRadera
  8. Kom och var med att fira mitt 1 års jubileum idag :) välkommen in till mig på en tävling

    Kramar Malin

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥