15 februari 2011

Mormors porslin...





Åter tisdag och det betyder ett nytt tema på fabriken och det är


Jag har valt att visa porslin efter min mormor och dessa heter Gröna Anna. Det är inte
ofta som jag dukar med dessa tallrikar men ibland så åker de fram på bordet. 
Det är ett minne efter min mormor och det var hennes finporslin, det vill
man bevara. 



Besticken används inte alls ofta och de har inte blivit putsade på ett bra tag, som ni ser.
Skärpning på mig! Olga heter besticken och de har jag faktiskt samlat på sen jag var liten.



Porslinet är inte riktigt min stil men jag gillar det, trots allt, för att det får mig 
minnas min lilla mormor.
När vi kom och hälsade på mormor och morfar då dukades det minsann med det
 finaste porslinet.


Njut av dagen!

C





15 kommentarer:

  1. Åååå vad vackert porslin och underbara bestick .Ja det var verkligen vackert.Önskar dej en skön dag.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Underbart fint porslin du visar.
    Kram
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder! Ja gröna Anna är ju en gammal klassiker. De är såå fina tycker jag, fast ändå inte riktigt min stil heller som du också säger. Måste ut på loppis och hitta lite gamla fina bestick till sommarstugan. Ha en fin dag och tack för en fin blogg! Mvh Anna

    SvaraRadera
  4. Riktig gammal klassiker, Gröna Anna.
    Det hade vi hemma. Blir nästan lite nostalgisk.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder, på fina tallrikar och vackert bestick!

    Må så gott.//Kram Lissen

    SvaraRadera
  6. Visst är det något visst med vackert ärvt porslin som har en historia. Har också lagt upp ett inlägg med just det!

    Jättefina inspirerande bilder, tack :)

    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  7. Åh, det porslinet hade min farmor! Vad kul att se det modernt stylat. Jättefint!

    M v h
    Karin

    SvaraRadera
  8. Du gör så fina stilleben! Hm, kanske ska uppskatta Olga-skedarna jag samlat ihop?!!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  9. Hej,
    så vackert.... Gröna Anna porslin har jag ätit många middagar på i min barndom!

    Ha det gott.
    Hälsningar monica

    SvaraRadera
  10. Så härliga bilder detta var. Fina färger...glömmer nästan bort att det 'bara' är porslin. Ett roligt sätt att ha 'framme' porslinet lite oftare...kanske hänga upp dessa vackra bilder?
    Ha en fin kväll!
    /Annika
    http://precioussister.blogspot.com/

    SvaraRadera
  11. Vackertt - både porsling och bestick. Och nog kan det bara skoj med något som bryter av mot ens stil ibland, särskilt när det är sådant som betyder något speciellt på ett mer personligt plan.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Så fint o vackert!
    Kul när man har minnen till porslinet o besticken!

    Hoppas att du hade en fin Alla Hjärtans dag!

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  13. Det är ju lite splittrat med de här gamla ärvda serviserna som man förknippar med massa minnen men som kanske inte är ens egen stil egentligen... Men det är ändå kul att använda och ibland mixa med lite moderna tillbehör. Ha en bra dag//kram maria

    SvaraRadera
  14. Visst är man lite kluven med allt detta gamla. Jag har en servis efter farmor och en efter mormor som väldigt sällan används men skulle aldrig drömma om att göra mig av med någon av dom. Dom är fina men dom glöms liksom bort...

    Kram anna

    SvaraRadera
  15. Hej! Mitt första besök här inne o jag stannar kvar som följare!
    Sett igenom tom hit o när du visar "min" service måste jag bara kommentera jag oxå ;o)
    Ser at du är från närke, Jag kommer från området runt men bor nu i nordnorge.

    Ha en fin vecka, Klem Ana

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥