23 november 2010

Adventpynt...



Snart nalkas det 





Här i huset pysslas det till advent, ljusstakar som ska göras ordning, 
1.2.3.4.
Hyacinter är inköpta, ingen advent utan vita hyacinter tycker jag. 
Julstjärnorna ska upp i fönsterna och samma gamla visa, varje år, man kan leta ihjäl sig 
efter sladdar som ska passa till stjärnorna. Man lär sig visst aldrig...hm...

Det har även bakats saffransskorpor och pepparkakor som också är ett
måste till advent. Glögg finns hemma så nu kan 1:a advent få komma.


Gå in på fabriken för att inspireras av mer adventpynt.


Kram!



11 kommentarer:

  1. Men så fint du har pysslat till det,underbart!!!
    kram o ha en fin dag.
    ninni

    SvaraRadera
  2. Fantastiska bilder på din blogg!
    Första gången jag tittar in och jag kommer gärna tillbaka. Känner den härliga doften av jul, trots en snuvig näsa, fniss.
    Ha en bra dag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Så härligt inspirerande, mysiga bilder..

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Kan du lägga ut receptet på saffrans skorpor?

    SvaraRadera
  5. Superfina bilder och jag håller med ingen advent utan vita hyacinter! Jag har köpt jättemånga så nu vet jag inte var jag ska placera alla..hmmm/Annica

    SvaraRadera
  6. Ljuvligt!! Älskar att få börja pyssla och pynta huset..! =)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Det är härligt med julpyssel ♥
    Hyacinterna har jag ännu inte köpt, men jag har ju några dagar på mig än.
    H. Sussu

    SvaraRadera
  8. Hej Christina
    Gud så mysigt det låter! Och vilka vackra bilder. Imorgon är det jag som handlar på mig lite vita hyacinter :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Hej där!

    Herregud så mycket fint!
    Myskänsla på hög nivå här inne..

    Kram på dig!

    Mia

    SvaraRadera
  10. Så mycket fint du redan gjort.
    Jag får pyssla till helgen då jag kommer hem från Göteborg och säkert leta saker.

    Ha en skön vecka.//Kram Lissen

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥