28 november 2010

1:advent och kransbinderi...







Nu har det första ljuset tänds i adventsljusstaken!

Här hemma har det snöat mest hela dagen och snön har yrt runt husknuten.
Vad kan då vara mer mysigare än att kura ihop sig i soffan med varm glögg, pepparkakor
och saffransbröd. Sitta och titta ut på snöyran medan det 1:a ljuset brinner, mysigt värre.

Jag har även bundit en dörrkrans utav enris idag, vad ljuvligt och juligt enris doftar.
Detta var mitt söndags-bidrag till fabriken.

Ha en fortsatt fin advent!


8 kommentarer:

  1. Mitt enris ligger insnöat på mitt planteringsbord ute...och tur e kanske de,sticker i fingrarna bara jag tänker på att ta i de,men som du säger,så gott de luktar och vackert är de,hoppas jag kan gräva fram de och få mig en krans jag med. Glad advent!

    SvaraRadera
  2. O det gör så ont att vidröra enris.. Men ack så fint det är och doften... är härlig.. Så det är värt det.
    Kan tänka mig att det blev vackert..

    Kram på dig vännen!

    Mia

    SvaraRadera
  3. Fina bilder :)
    Hoppas kransen blev bra.
    Kram Nellie

    SvaraRadera
  4. Stämningsfulla vackra bilder.... jag bara njuter!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. jag hoppas att du har haft en härlig första advent och får en härlig väntan på julafton. Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara bilder! Enriskrans låter jättevackert, men HUR lyckas man med det - är ju så vasst...

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  7. Herlig, inspirerende blogg og gratulerer med 1 års dag. Moro å følge deg og dine bilder.

    SvaraRadera
  8. Det är ljuvligt med alla dessa enris och hyacinte är inte alla så tokigt, gillar även julens alla andra dofter också som pepperkaks baket, Jag köper iblan ett paket färdig deg och bar askär i skivar och gräddar av bar för att få den härliga doften..

    kram anna

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥