28 september 2010

På väggarna...




Så här kan det se ut i min lilla ateljéhörna när min kreativa sida suger efter att få måla
något. Det här är en stor avkoppling för mig, att stå framför stafflit och bara låta
penseln få arbeta sig fram till något. Man glömmer bort tid och rum, jag njuter verkligen
av detta. Sen om jag lyckas att få fram något motiv är en annan femma. Att måla i just
i olja gör att man kan alltid kan måla över när det inte blir som man har tänkt sig.
Sen är det bara att forsätta tills man är nöjd.



 
Här är några verk, om man kan kalla det, som hänger på väggarna här hemma.
Några är jag riktigt nöjd med men det är många många som jag är mindre nöjd med
som står och skräpar i en skrubb här hemma. Men det är bara att måla över...

Kika in på fabriken för mer vägginspiration.


Ha en trevlig dag!






 

25 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du visar.
    Ja, kan tänka mej att det är harmoniskt och avkopplande att stå och måla. Kan inte ens måla en klutt, önskar jag kunde.. :)
    Gillar din blogg jättemkt, massor fina bilder.
    Ha en mysig dag.
    /Helena

    SvaraRadera
  2. Hej Christina!
    Jättefina verk, vad duktig du är!

    Vilket snyggt bildcollage dessutom:)

    Ha en bra tisdag,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Oj, tänk vilken lycka att kunna måla! Det önskar jag att jag också kunde. Du målar jättefint!
    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  4. Du är verkligen otroligt duktig och kreativ.
    Härliga bilder!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Mycket snyggt, du är jätte duktig.

    Ha en bra dag
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. härliga bilder
    tack för din goa kommentar, har tänkt börja måla i akryl el. olja med, har inte haft plats tidigare, men blir större utrymme nu när grabbar flyttat.
    gillar dina målningar, mustiga
    kram
    annelie

    SvaraRadera
  7. Så duktig du är, motiv helt i min stil! :-)

    SvaraRadera
  8. Men vilka vackra saker du har skapat! Måste vara otroligt roligt att ha ne egen ateljé och kunde försvinna in i sin egna skapande värld när man har tid, lust och behov. Kram

    SvaraRadera
  9. Jättevackra målningar! Vad härligt med en egen ateljé.
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  10. Men åhhh va du är kreativ och konstnärlig - tycker jättemycket om dina verk!!!

    Förstår att det kan vara en "lisa för själen" att måla - min mamma kopplar av på samma sätt:) Och du får i alla fall inte måla över några av de alster du visar här!!!

    Ha det gott - kram!

    SvaraRadera
  11. härliga bilder!!

    har inte vågat mig på
    olja. det tar ju så
    lång tid innan det torkar.

    tålamod är kanske inte min
    starkaste sida...

    ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Så fina tavlor du gör! Underbara färger, som passar perfekt hemma hos dig. Det är det som en så bra när man kan måla själv! :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  13. Gulp... vilka fina tavlor! Härligt att bara kunna låta penseln göra jobbet, när jag ska måla blir jag helt blockerad och kan inte göra ett rakt streck :)

    Helt underbara tavlor! Kram Marie

    SvaraRadera
  14. Oj, så duktig du är! Och så fin bild du visar på din ateljéhörna. Ser verkligen ut som en underbar plats.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  15. Jag tycker det ser ut att bli nåt väldigt fint av det du har på stafflit just nu!
    Va duktig du är!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  16. Vad fina tavlor och vad härligt med en atelje!

    kram anna

    SvaraRadera
  17. Åh, vilka fina konstverk! Vad duktig du är!

    Kram Daniela

    SvaraRadera
  18. Så fina tavlor du gör! Kul att ha en speciell plats att få härja på, det har INTE jag!!!! Jag sitter oftast på golvet och målar, men det går bra det också!
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  19. Oj vad fina tavlor du gör.
    Duktig du e.
    Måla huset det e vad jag kan.

    SvaraRadera
  20. Mycket snyggt. Och vilket vackert hem ni har.

    ha en fin vecka.

    SvaraRadera
  21. Hej!

    Ville passa på att göra lite reklam för mig (syns man inte finns man inte ju) och berätta att jag har utlyst en tävling på min blogg. En utlottning av annorlunda, färgglada, fina, kul och användbara kort för alla tillfällen. Ta gärna en titt och se ifall du vill vara med!
    Hälsningar
    /Lina

    SvaraRadera
  22. Åh, jag tycker den där tavlan med vita blomman på var otroligt FIN! Jag älskar vitt...

    Ibland drömmer man om att bli upptäckt. Att någon skulle kunna ge miljarder för ens konst. Jag håller oxå på litegrand men just konsten är jag lite hemlig med eftersom jag tycker det är lite pinsamt. Vet inte varför... löjlig bara antar jag.

    DU tipsar om en tävling hos mig samtidgt. Det är mina vita "feelgood" tavlor som lottas ut denna gång. Vore kul om du ville vara med. Du som oxå verkar gilla vitt! :)

    http://niiinis.blogg.se/2010/september/vinn-nindigos-rum-tavlor.html

    // Nina ♥

    SvaraRadera
  23. Oj oj oj! Du är verkligen duktig!!!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  24. men oj vad duktig du är på att måla!! önskar att jag hade en sån talang för gud vad skoj det verkar!:-) ha en fab dag! kram sofia

    SvaraRadera
  25. Åh.. både kuddateljé och målarateljé...! Vad härligt! Känner så igen mig i avkopplingen du beskriver! Fast måla i olja har jag aldrig riktigt lyckats med, där blir jag bara frustrerad =O Du målar fantastiskt fint med härliga färger!!
    Kram

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥