21 september 2010

Bästa loppisfyndet...

...är tisdagstemat hos fabriken. Den här sommaren har det blivit några loppisar och vissa
fynd har jag gjort. Svårt att välja det bästa fyndet men visar ett axplock av några som jag
är extra nöjd över.



Jag har fyndat många ramar på olika loppisar till min framtida foto och tavelvägg. Många av ramarna
har fått ny färg som svart eller vitt. För bara några dagar sen hittade jag en gammal knoppbräda
hos en lokal antikhandel som hade halva priset på allt i sitt sommartält. För bara några tjugor blev
den min och lyckan spred sig som snabbt.
Fyndade även ett litet slagbord där,  är så nöjd över bordet och
som nu ska få liten make-over.
Åkte hem med ett stort lende på läpparna...




Retro-kaffekopparna har jag visat förrut men jag är så glad över dessa. För ett par tior
kunde jag inte motstå dessa godingar. Kaffet smakar mycket godare i kopparna, konstigt nog, för  i
vanliga fall brukar vi dricka ur kopp modell större. Kanske därför det känns godare för att kopparna
är mindre, inte vet jag.


Kram på er!

C



16 kommentarer:

  1. Koselig blogg du har og flotte loppisfunn:) La meg som følger med en gang for liker stilen din og har en forkjærlighet for oppussingsprosjekter:)

    Ha en fortsatt fin dag:)

    SvaraRadera
  2. Underbara retrokoppar.
    Ett billigt sätt att känna sig överlycklig är loppisfynd. Svårt att välja vilka man ska fota bara ;)
    Ha en bra dag...

    SvaraRadera
  3. Vilka söta koppar, de var ett riktigt fynd! Kan förstå att kaffet smakar extra gott ur dem.
    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Vilken fin knoppbräda du hittat, vilken tur du hade att det va halva priset.

    Ha en bra dag, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  5. Finfina ramar!! Gillar dina koppar också, härligt retro .-)
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  6. Fräcka koppar...me like

    Ha en härlig dag
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Snygga retro-koppar!
    Snygga gamla ramar är ju aldrig fel heller =)

    Ha en bra dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Hej igen
    Roligt att läsa vad du har haft för dej när jag har varit ut och rest.
    Detta med tidning. Jag har också väldigt svårt att slänga heminredningstidningar.
    En favorit tidning är Hus & Hem.
    Den prenu. jag på. Sen blir det allt någon mer.
    Snygga färger du har satt ihop på kläderna och stövlar o väska
    Kram

    SvaraRadera
  9. Fina fynd! Ramar är perfekta att köpa på loppis och måla om. Jag hittade faktiskt också en knoppbräda här om dagen, hade köpt den om den inte vore så dyr. Nästan 600:- skulle de ha för den..

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara retrokoppar du har!

    SvaraRadera
  11. Härliga fynd! Betydligt fler och roligare än mina;)
    Kram J

    SvaraRadera
  12. Härliga loppisfynd! Och vilken underbar knoppbräda - vilken lycka det hade varit att hittat en sådan, till ett så pass bra pris.

    Hoppas du har haft en riktigt fin tisdag!

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Så mycket fina fynd.. Hittade med en knoppbräda i sommras... hos min farmor = )!! Blev såå glad.. Men den är numera vit..
    Kopparna dina är bara så lovely...

    Kram Mia

    (Du har post , )

    SvaraRadera
  14. Hej C!
    Underbara fynd! Jag gillar speciellt kopparna, vi hade några likande när jag var liten på 70-talet:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  15. Är ju såå kul med ramar på loppis! och med lite färg, så vips är de som nya :)
    Tror kaffet smakar godare i mindre kopp... jag brukar också dricka i den största modellen som finns, men har börjat ta i två omgångar i mindre kopp istället. Fina fynd :)

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥