17 juni 2010

Sysy...


Härom dagen fick jag ett infall av min kreativa sida!
 Jag dammade av min trettioåriga gamla husqvarna som jag har ärvt av min mormor.
Jag letar fram gamla tyger för här skulle det sys dukar, diskbänkskynke mm till lekstugan.
Det första som händer, när jag som är så glad över att min inspiration är på topp, då går
symaskinsnålen av och inga nya nålar hemma. Luften gick ur mig lik en ballong och
inspirationen flög iväg på ett nafs.
Kvar står maskinen utan nål och traven med tyg väntar på att få klippas till.
Men nu så har jag inhandlat nålar...

Ha en skön dag!
Kram C

11 kommentarer:

  1. Skam den som ger sig eller hur=)
    Lycka till!Annica

    SvaraRadera
  2. Typiskt! Det händer alltid när inspirationen är på topp.
    Hoppas det blev bra sen när du fick en ny nål.
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det blir bra sen.När du får tag i en ny nål.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Ååå så tröttsamt!! Ä du som jag ska det ju hända direkt när man har tänkt sig det annars kan det kvitta!;-) men du verkar ju målmedveten ändå så lycka till..får väl s resultatet sen??...ingen press;-)
    Himmel vilket snyggt rum i förra inlägget...så vill jag ha det!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  5. Hej C!
    Vilken fin gammal symaskin:)

    Typiskt med nålen! Hoppas inspirationen kommer tillbaka när du fått en ny på plats!

    Trevlig helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Typiskt... när inspirationen är på topp..:(
    Hoppas att den återvänder när du skaffat nya nålar!
    jag själv blev riktigt sysugen, funderar på nya gardiner till köket i sommarhuset.
    Må gott och Lycka till!
    Marie

    SvaraRadera
  7. Det e väl typiskt att nålen går av och att man inte har några hemma. Jag brukar alltid ha i reserv. Annars blir man tokig. Go härlig maskin du har. Jag har en sån 50 års model grön Husqvarna under bordet som e kanon till jeans och segel m.m.

    SvaraRadera
  8. Vilken fin gammal symaskin du har!! Med nya nålar inhandlade hoppas jag att du får riktigt fina saker sydda! Dom hoppas jag att du bloggar en annan dag!! Jag är förresten ny besökare men tänker hälsa på fler gånger! Hälsa gärna på hos mig! Helena

    SvaraRadera
  9. Det blir säkert jättebra när det blir klart, men det är väldigt typiskt att det händer nåt med nålen....Fniss! Lycka till o Trevlig Helg! Kram Therese

    SvaraRadera
  10. Suck, tänk den som kan sy!!;-) Tur att man har en mor som kan sånt!!:-)) You go girl!!:-)

    Ha en fin dag!

    Kram Sofia

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥