7 juni 2010

Lekstugan...



Här kommer en bild på lekstugan som står nere i vår "skog" bland ekar och liljekonvaljer. Vi har valt att måla stugan i svart slamfärg  för det är tänkt att ev. i sommar ska vi byta fasad på stora huset och det kommer också bli svart, man vill liksom matcha...




Starten till lekstugan kom till efter jag hade läst ett reportage i Hus&Hem för 4 år sen om en fantastisk söt lekstuga modell större. Jag tänkte genast att vi ska bygga en likadan stuga till vår prinsessa och när hon har lekt klart får det bli min ateljé. Det fanns med en ritning i tidningen, vilken tur! Så förra sommaren var det dags för lekstugebygget och den gamla tidningen åkte fram.


Här inne har jag tillbringat min lediga dag genom att måla väggpanelen vit. Först kvistlacka alla kvistar sen grundmåla och till sist målat med panelfärg två gånger. Fy vad tråkigt det är att måla och mycket spill blir det både här och där. Nu ska jag åka till Bygg-Max och köpa ett hyllplan som ska sitta längs hela bortre väggen som ska fungera som diskbänk, spis mm

Ha en det gott!
C

16 kommentarer:

  1. Ja det var verkligen en fin lekstuga. Ett sånt hus blir ju som ett litet smycke på tomten.
    Fint med dom smala höga fönstren!
    Ha en bra fortsättning på måndan!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Veldig lekkert lekehus! Artig med noe annet enn de vanlige! Så gøy å ha et sånt!!

    SvaraRadera
  3. oj så fin lekstuga. Super fin! och så häftig i svart!!

    skulle du kunna kolla vilket nummer och år det var på tidningen så kan man kanske beställa hem en , om dom har en sådan funktion.

    // Linda

    SvaraRadera
  4. Vilken söt lekstuga. Snyggt med dom höga fönstren.Önskar dej en bra start på nya veckan.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Så fiiin!
    En sån hade varit toppen
    för våra små busfrön:)

    SvaraRadera
  6. Men å vad fin!!!!!!! Nu bara _måste_ du dela med dig av ritningen! :-) *ber snällt*

    Kram Elin

    SvaraRadera
  7. Åhh vad fin, det är nog snyggaste lekstugan jag har sett iaf och som du skriver perfekt till ateljé åt dig när det är färdiglekt. Ha det gott/ kramkram Anne

    SvaraRadera
  8. Men så fin, kul med lite annorlunda modell.
    Ha det bra!
    Annika

    SvaraRadera
  9. Vilken fin lekstuga. Snyggt med svart.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  10. Wow vilken fiiin lekstuga!! gillar det svarta och vita!! synd att barnen är så stora nu annars hade jag velat ha en :)

    SvaraRadera
  11. Vilken stuga!! Fin! Kul för barnen..

    ♥Mia

    SvaraRadera
  12. Vad roligt för er lekstuga är ganska lik den vi har byggt. Fast vi hade tyvärr ingen ritning... hade nog gått en aning snabbare då. Ska bli sååå kul att se hur du inreder den!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  13. Vilken fin lekstuga ni håller på med. Bra ide med ateje. Men du får allt vänta för jag väntar fortfarande på min.
    När vår son var 6 månader så började min man att snickra på en lekstuga 2 månader senare var den färdig. Den blev kanon fin. Nu har det gått 12 år snart. Det blev en dotter efter Fredrik också. Därför väntan.

    SvaraRadera
  14. Vilken jättefin stuga och att ni bygger själv helt otroligt .

    HA det gott
    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Underbar lekstuga. Hoppas du mår bra ofår en fin fin dag!!
    /Kram Linda

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥