26 juni 2010

En fantastisk plats...




Midsommar firade vi som alltid, på en av Sveriges vackraste platser, enligt mig,
 Medevi Brunn. Här har jag firat midsommar sen barnsben och nu har även
mina barn fått ärva denna tradition. Med ett fantastiskt väder, många glada människor,
blommor i håret, brunnsorkester, en vacker blomsterpryd midsommarstång, skratt,
glädje, familj och jordgubbstårta i parken och det kan inte bli bättre...

 

     Medevi brunn andas väldigt mycket historia och är Nordens äldsta hälsobrunn. Den
grundades år 1678 och det är bevarad i en fantastisk underbar parkmiljö.



Här i Medevi finns en brunnsorkester och jag älskar att sitta i orangeriet med en kopp
kaffe och lyssna på konsert av orkersten. En plats jag alltid vill återvända till, en fantastisk
miljö som är så vacker och som är så mycket historia...

 

Vi har haft strålande väder, 25 grader varmt och en stor sol på en blå himmel.
Det blev ett dopp i Vätterns kalla vatten 18 grader...bbrrr...
badkruka som jag är blev det ett litet dopp.

Ha det gott alla vänner!

C

6 kommentarer:

  1. Det ser super härligt ut, mysigt med traditioner och att kuna föraöver de på sina barn.

    Ha det gott
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Det ser helt underbart ut. Jag har alltid velat åka dit men efter att ha sett de här måste jag nog försöka ta mig dit. kram

    SvaraRadera
  3. Ja det är kanonmysigt där!! Vi var där för ett par år sen på midsommarafton!:-)

    Ha en lovely dag i sooolen!!!♥

    kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Hi, hi - söta små fötter i brrrr så kallt vatten! Ser mysigt ut på Medevi Brunn - förstår att ni brukar fira midsommar här.
    Ha en skön vecka!
    Kram J

    SvaraRadera
  5. Åh vilket fint ställe att fira midsommar på!!
    Riktigt idylliskt:)

    Ha en bra vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Ett sånt fint ställe att fira midsommar på. Häftig bild på fötterna i vattnet!

    Soliga hälsningar Agneta

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥