17 maj 2010

Sneak peak...




Idag i det varma och soliga vädret har jag varit ute i trädgården och arbetat hela dagen lång. Nu värker varje led och muskel i hela min kropp. Det är rena styrkeprovet men jag känner mig så nöjd med att jag hunnit gjort så mycket. När vi tog över huset så kan jag lova att det var rena djungeln och så ovårdad trädgård att man visste inte vilken ände man skulle börja med. Vi har gjort mycket och kommit en bra bit men det finns massor kvar att göra.

På framsidan vid entrén som bilderna visar, har jag grävt upp gräsmattan eller mossan rättare sagt och sen har jag planterat buxbom och min favorit lavendel. Efter det har jag täckt med grus och lagt ut lite olika stenar.  Det ska bli en rad plattor längst bort mot gräsmattan. Jag planterade även en vit klematis (Miss Bateman) för tredje gången och hoppas att denna ska överleva.
Är det någon som har ett bra tips om hur??


Ha det gott alla som tittar in!!

C

9 kommentarer:

  1. Ojoj vilket hästjobba du har gjort.
    Men snyggt blev det som attans.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. WOW vad fint du har gjort.Vilket jobb.Men vad fint det blev.Önskar dej en skön kväll Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Bilderna i förra inlägget väcker drömmar även hos mig =)

    Måste säga att jag älskar bilden i din header!!! Verkligen!

    K R A M // t i n a

    SvaraRadera
  4. Först, va fin bild du lagt i headern, gillade ljuset!
    Det kan va kul att röja en djungel så man får det som man vill, fint du gjort det! Har också problem med clematisen, tyvärr!
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  5. Fina bilder på en mysig plats i trädgården..
    Förstår att det värker nu ..

    Tredje gången?! Kanske inte ska skaffa mig nån då.. hmm..

    ♥Mia

    SvaraRadera
  6. Å det där blir ju jättefint!!! Ska bli spännande att se hur det "utvecklas". :-) Är inte så bra på klematis dessvärre men man ska ju alltid tänka på att skugga "nederdelen" genom att tex plantera ngn perenn framför...

    Kram Elin

    SvaraRadera
  7. Nej men nu får jag lite ågren=) Min trädgård ser ut som ett enda trassel jämfört med hur den skulle kunna se ut...Jättefint,kanske man skulle ta tag i spaden ändå=)Ha det bäst/Annica

    SvaraRadera
  8. superduperfint du har gjort, vilken trädgårdsmästare du är vill jag lova!!:-)

    Kramkram sofia

    SvaraRadera
  9. Det ser ut som du har en jättefin trädgård. Jättesnyggt. Det enda jag kan om klematism är att man inte ska gräva ner rötterna för långt de vill vara långt upp alltså inte gräva ner plantan för långt ner i jorden.

    Ha det gott
    Kram Anna

    SvaraRadera

Blir glad över din kommentar♥♥♥